Vol. 13 Núm. 1 (2022)
Browse by
Tabla de Contenido
Experiencias docentes
Entrevistas
Recent Submissions
-
Mejora del proceso de enseñanza-aprendizaje de manufactura esbelta utilizando synchro game en la Facultad de Ciencias e Ingeniería
(Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2022-12-15)Students specializing in Industrial Engineering, taking lean manufacturing, learn to design and manage a production system in such a way that it maximizes value generation through the application of philosophy, methods and ... -
Tras asir el lenguaje: desarrollo de la lectura crítica de textos literarios narrativos breves en la educación superior
(Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2022-12-15)Literature as an artistic phenomenon is a proposal to create meaning and negotiate aesthetic values within a community. When this interaction occurs in the university environment, building up meaning is part of the academic ... -
Rol del gestor en el desarrollo de un plan curricular por competencias
(Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2022-12-15)No presenta resumen -
Acompañamiento docente para implementar una enseñanza por competencias
(Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2022-12-15)No presenta resumen -
El diseño instruccional como base para lograr un mejor desempeño de los estudiantes en un curso de ingeniería
(Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2022-12-15)This teaching experience allows us to recognize the importance of using instructional design to achieve learning experiences that ensure a better achievement of the skills expected in an engineering course through planned ... -
Implementación de la evaluación para el aprendizaje en un curso de Ingeniería durante la emergencia sanitaria de la COVID-19
(Pontificia Universidad Católica del PerúPE, 2022-12-15)The traditional evaluation approach (based on practices and exams) domains at engineering courses. In 2020 and 2021, the COVID-19 pandemic forced the adaptation of teaching materials and methodology of these courses; ...