Show simple item record

dc.contributor.authorVela, Estelí
dc.contributor.authorRuiz, Gabriela
dc.contributor.authorGarcía, Sebastián
dc.contributor.authorRoca, Pablo
dc.date.accessioned2017-09-25T21:39:52Z
dc.date.available2017-09-25T21:39:52Z
dc.date.issued2014es_ES
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/politai/article/view/13883/14506
dc.description.abstractThis article discusses the use of the mechanism of parliamentary control of interpellation to ministers in the Peruvian case, with the objective of stablish which factors determine the effectives of opposition groups to approve the motions of interpellations they present during the post- Fujimori goverrnments of Alejandro Toledo, Alan García and Ollanta Humala (2001-2013). Taking into account the size, discipline and the number of motions presented, this research argues that the most effective parliamentary groups have high levels of discipline and present a reasonable number of motions, in relation to their capacity to approve them. The levels of discipline and effectiveness of each parliamentary group were calculate through the recompilation ofdata from 85 motions and 36 debates about the admission of the process.en_US
dc.description.abstractEste artículo aborda el uso del mecanismo de control político parlamentario de interpelación a ministros en el caso peruano, con el objetivo de identificar cuáles son los factores que influencian en la efectividad de las bancadas de oposición para aprobar las mociones de interpe- lación durante los gobiernos post-Fujimori de Alejandro Toledo, Alan García y Ollanta Humala (2001-2013). Tomando en cuenta el tamaño, la disciplina y el número de mociones presentadas por cada bancada parlamentaria, se concluye que las bancadas más efectivas son aquellas que tienen un alto nivel de disciplina y que presentan un número de mociones razonable, de acuerdo a su capacidad para aprobarlos. Para hallar los niveles de disciplina del voto y efectividad se recopiló los datos de 85 mociones de interpelaciones y de 36 votaciones sobre su admisión.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2415-2498
dc.relation.ispartofurn:issn:2219-4142
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourcePolitai; Vol. 5 Núm. 8(2014): Constituciones y Reformas Institucionaleses_ES
dc.subjectPoliticsen_US
dc.subjectMechanisms Of Parliamentary Controlen_US
dc.subjectInterpellationen_US
dc.subjectOpposition Groupsen_US
dc.subjectParliamentary Disciplineen_US
dc.subjectLegislative Votingen_US
dc.subjectExecutive Control And Legislative Successen_US
dc.subjectMecanismos de Control Políticoes_ES
dc.subjectInterpelaciónes_ES
dc.subjectBancadas de Oposiciónes_ES
dc.subjectDisciplina Parlamentariaes_ES
dc.subjectControl del Ejecutivo y Efectividad Legislativaes_ES
dc.titleLa disciplina y efectividad de las bancadas de oposición en el Parlamento en los casos de interpelaciones durante los gobiernos de Toledo, García y Humala (2001-2013)es_ES
dc.title.alternativeThe discipline and effectiveness of the opposition groups in Parliament in the cases of interpellations during the governments of Toledo, Humala and García (2001-2013)en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.06.00
dc.publisher.countryPE


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International