La ética de la autoconservación y la teoría de los deberes políticos en el Leviatán de Hobbes
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Fecha
2002
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Editor
Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial
Resumen
Para exponer el argumento político del Leviatán de Thomas Hobbes, se presenta una interpretación de su doctrina –desarrollada por Alfred Taylor, Howard Warrender y Michael Oakeshott. Según esta interpretación, la ética hobbesiana -desarrollada en la teoría de las leyes de naturaleza-, una vezseparada de su psicología egoísta, se manifiesta como una ética deontológica muy estricta, que se puede pensar muy cercana a la de Kant. En la segunda parte, se expone una interpretación de Hobbes con la que se busca señalar los problemas de esta lectura del Leviatán
The Ethics of Self-Preservation and the Theory of Political Duties in Hobbes’ Leviathan”. In order to present the political argument in Thomas Hobbes’ Leviathan, the author proposes an interpretation of his doctrine developed by Alfred Taylor, Howard Warrender and Michael Oakeshott. According to this interpretation, Hobbesian ethics, as developed in his theory of the laws of nature, once distinguished from his selfish psychology, shows itself as a strict deontological ethics, very close to Kant’s. The second part of the paper attempts to show the problems with this interpretation of Leviathan.
The Ethics of Self-Preservation and the Theory of Political Duties in Hobbes’ Leviathan”. In order to present the political argument in Thomas Hobbes’ Leviathan, the author proposes an interpretation of his doctrine developed by Alfred Taylor, Howard Warrender and Michael Oakeshott. According to this interpretation, Hobbesian ethics, as developed in his theory of the laws of nature, once distinguished from his selfish psychology, shows itself as a strict deontological ethics, very close to Kant’s. The second part of the paper attempts to show the problems with this interpretation of Leviathan.
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