360: Revista de Ciencias de la Gestión. Núm. 2 (2017)

URI permanente para esta colecciónhttp://54.81.141.168/handle/123456789/174826

Tabla de Contenido


Presentación
  • Presentación Pasco Dalla Porta, Mario; 8-14

  • Artículos
  • MGPDI: modelo de gestión de la I+D+i en las organizaciones Weber, Kival Antonioni, José Antonio Melchionna, Rosane Villalobos, María Teresa Duarte, Ana Marcia Herbert, Juliana Machado, Cristina Machado, Renato Pereira, Radamés Schwening, Cristiano; 16-29
  • Educating innovative and critical thinking managers Martínez-Hague, Paloma; 30-45
  • La innovación en la micro y la pequeña empresa (MYPE): no solo factible, sino accesible Ponce Regalado, Fátima Zevallos Vallejos, Emilio; 46-68
  • Innovación tecnológica en el ámbito electoral: el caso de la ONPE Cucho, Mariano; 69-85
  • La política de innovación en Colombia Montenegro, Iván; 86-105
  • Are networks important in order to secure a firm’s strategy? – A literature review Córdova, Miguel; 106-117

  • Dossier
  • ¿Innovación en el Perú?: una reflexión a partir de indicadores sintéticos Seclén Luna, Jean Pierre; Ponce Regalado, Fátima; 120-132
  • Políticas de ciencia, tecnología e innovación en el Perú. Entrevista a Francisco Sagasti Seclén, Jean Pierre; 133-137
  • CONCYTEC: gobernanza y ecosistemas para la innovación Wiener, Hugo; 138-144

  • Reseñas
  • Webb, Justin, Duane Ireland & David Ketchen Jr. «Toward a greater understanding of entrepreneurship and strategy in informal economy». Strategy Entrepreneurship Journal, 8 (1), pp. 1-15. Chaihuaque Dueñas, Bruno; 146-152
  • Baltazar Caravedo. La energía social de la empresas B. Lima: Universidad del Pacífico. Gamero, Julio; 153-158
  • Explorar

    Resultados de Búsqueda

    Mostrando 1 - 1 de 1
    • Ítem
      Educating innovative and critical thinking managers
      (Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2017-08-29) Martínez-Hague, Paloma
      Critical thinking is recognized as a competency for life, as a basic component of creativity and innovation; and as a key professional expertise for organizations worldwide. The aim of this paper is to propose different ways of teaching critical thinking to future managers in order to prepare them for challenging organizational situations that must be confronted in an innovative and critical way. This is achieved by sharing research results and tools for management education.