Vol. 18 Núm. 34 (2009)
Browse by
Tabla de Contenido
Artículos
Ensayos
Reseñas
Recent Submissions
-
Logros en motivación y el tercer nivel de estructura del conocimiento: un estudio empírico en contextos de aprendizaje correspondientes a una modalidad híbrida ABP
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo EditorialPE, 2009)This paper reports an empirical study of achievement in motivation with an attributional perspective, and the third level of knowledge structure following Sugrue’s model, conducted with two experimental groups in which a ... -
Liderazgo directivo en la gestión escolar desde el enfoque político de la escuela
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo EditorialPE, 2009)This investigation presents the analysis of the relationship between the leadership style of a principal and the participation of teachers and students in school management, from a school and leadership political approach. ... -
Formación y trabajo docente: nuevas exigencias profesionales en el mercado educacional
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo EditorialPE, 2009)This article approaches the emergence of a new profile of teachers who work inthe basic education. It debates teachers’ education through the light of the analysis of strategies of flexibilization of contractual conditions ... -
La evaluación procesal y su rol en el cambio en la educación superior
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo EditorialPE, 2009)The institutions of higher education introduce changes in curriculum in order to ensure the professional quality that they offer. In this paper, we highlight the role of assessment process that helps control and regulate ... -
Una verdad incómoda
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo EditorialPE, 2009)The video An Unconvenient Truth (Guggenheim 2006) is analysed at the light ofthe sustainable development theories: It works as starting point for some reflections about the sense and practice of education in relation with ... -
Héctor Maletta. Metodología y técnica de la producción científica. Lima: CEPES-Universidad del Pacífico, 2009.
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo EditorialPE, 2009)La reseña no presenta resumen.