Search
Now showing items 1-4 of 4
El educador, agente necesario de la construcción social
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2008)
In the postmodern society the role of the school and the teacher is strongly conditionedby the social demands of each particular context. The continuous changecannot be stop as it depends on science and technology. It is ...
Acerca de «imprescindibles» e «irremplazables» en la gestión escolar: miradas y abordajes posibles en contextos institucionales actuales. Rosario, Argentina, 2004-2014
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2014)
El presente trabajo busca indagar acerca de la relación existente entre nuevas lógicas políticas y sociales que tuvieron lugar a principios del siglo XXI en Argentina y sus formas de re-traducción en prácticas educativas ...
Educación en la adolescencia: consecuencias del confinamiento y la aceleración
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2024-04-15)
This paper aims to analyze the impact of lockdown on education in the context of social acceleration. In this paper, we address the necessary (re)construction required to enhance the education of adolescents. From this ...
Experiencias ecológicas del Colegio de la Inmaculada-Jesuitas
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2009)
This article presents a brief systematization about a pioneer experience of Colegio de la Inmaculada-Jesuitas, a private catholic school located in Lima (Peru) in relation to its environmental projects developed as part ...