Show simple item record

dc.contributor.authorMendívil Trelles de Peña, Luzmila
dc.date.accessioned2018-04-10T19:53:28Z
dc.date.available2018-04-10T19:53:28Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1762/1700
dc.description.abstractThe article aims to justify the need to reorient the teacher education process in order to produce changes in the educational practices in early childhood education level. From a critical perspective, it questions the theoretical career education away from life and concrete experiences of children, rethinking the centrality of play in the initial formation, not only as a theoretical reference carried out to improve learning processes, as it is in effect human and social life. At the same time, it emphasizes the emotional component as a key of change processes.en_US
dc.description.abstractEl artículo tiene el propósito de justificar la necesidad de reorientar los procesos de formación, con miras a producir cambios en las prácticas docentes en el nivel de educación inicial. Desde una perspectiva crítica cuestiona la formación académica teórica, alejada de la vida y experiencias concretas de los niños, replanteando la centralidad del juego en la formación inicial, no solo como un referente teórico instrumentalizado para mejorar procesos de aprendizaje, tal como es en efecto en la vida humana y social. Asimismo, recupera el componente emocional como promotor de procesos de cambio.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2304-4322
dc.relation.ispartofurn:issn:1019-9403
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceEducación; Vol. 18, Núm. 35 (2009); 7-21es_ES
dc.subjectTeacher Educationen_EN
dc.subjectEarly Childhood Educationen_EN
dc.subjectPlayen_EN
dc.subjectEmotionsen_EN
dc.subjectFormación Docentees_ES
dc.subjectEducación Iniciales_ES
dc.subjectJuegoes_ES
dc.subjectEmocioneses_ES
dc.titleRazones para jugar: hacia la comprensión del rol del juego en el proceso de formación de docentes de educación iniciales_ES
dc.title.alternativeRazones para jugar: hacia la comprensión del rol del juego en el proceso de formación de docentes de educación inicial
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00
dc.publisher.countryPE


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International