Show simple item record

dc.contributor.authorCalderón, Adolfo Ignacio
dc.contributor.authorMaciel Borges, Regilson
dc.date.accessioned2018-04-10T19:52:28Z
dc.date.available2018-04-10T19:52:28Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/5292/5289
dc.description.abstractThis article discusses the historical trajectory of educational assessment in the Brazilian academic scenario, pointing out the influence of American literature on the Brazilian scientific production, its models break as well as the efforts in order to construct a theory and a practical assessment applied to the Brazilian reality. It supports the hypothesis that educational evaluation is still an area of knowledge that is in process of setting up and strengthening in the country, the last two decades enabled them to overcome the named «cultural transfer» in the field of scientific production, allowing the constitution and hegemony of an approach grounded on a emancipatory political-pedagogical character in the scientific communityen_US
dc.description.abstractEn este artículo se discute históricamente la trayectoria de la evaluación educacional en el escenario académico brasileño, abordando la influencia de la literatura norteamericana sobre la producción científica nacional, el rompimiento con esa influencia, como los esfuerzos realizados para construir una teoría y una práctica de evaluación aplicada a la realidad brasileña. Se defiende la hipótesis de que, aunque la evaluación educacional en el Brasil todavía sea una área de conocimiento que se encuentra en proceso de fortalecimiento, las dos últimas décadas permitió superar la llamada «transferencia cultural» en el campo de la producción científica, posibilitando la constitución y hegemonía, en el ámbito de la comunidad científica brasileña, de un abordaje construido por investigadores brasileños, denominado de evaluación emancipadora.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2304-4322
dc.relation.ispartofurn:issn:1019-9403
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceEducación; Vol. 22, Núm. 42 (2013)es_ES
dc.subjectEvaluación Educacionales_ES
dc.subjectEvaluación Emancipadoraes_ES
dc.subjectEvaluación en El Brasiles_ES
dc.subjectEducational Evaluationen_US
dc.subjectEmancipatory Evaluationen_US
dc.subjectAssessment In Brazilen_US
dc.titleLa evaluación educacional en el Brasil: de la transferencia cultural a la evaluación emancipadoraes_ES
dc.title.alternativeThe educational evaluation in Brazil: from the transfer cultural to emancipatory evaluationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00
dc.publisher.countryPE


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess