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dc.contributor.authorPiguave Pérez, Vicenta Rocío
dc.date.accessioned2018-04-10T19:52:28Z
dc.date.available2018-04-10T19:52:28Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8939/9347
dc.description.abstractThe objective of this work is to place the importance of creativity development for students into university contexts, therefore a diagnosis of the issue is presented in the students who aspire to reach higher levels of personal development and emotional health in social environments increasingly complex and competitive, to the demands of the entrepreneurial sector towards professionals in order to solve in an original and independent way, the decision-making processes, products and innovative services generation that solve problems on the field as a way to improvetheir quality of life. This study was conducted with students from «Universidad Laica Eloy Alfarode Manabí» in the career of Commercial Engineering, through a survey and additionally interviews were conducted to professors to supplement the information gathered by the survey. The synthesis of the results and recommendations are presented for routing teaching tasks placing the professor as the main promoter ofcreativity from the learning process.en_US
dc.description.abstractEl objetivo del trabajo es situar la importancia del desarrollo de la creatividad paralos alumnos en contextos universitarios, por lo que se presenta un diagnóstico del tema en los estudiantes que aspiran alcanzar niveles superiores de desarrollo personal y de bienestar emocional en entornos sociales cada vez más complejos y competitivos, ante las exigencias del sector empresarial a los profesionales para solucionar de una manera original e independiente los procesos de toma de decisiones, generación de productos y servicios innovadores que les permitan resolver los problemas del medio, como una forma de elevar su calidad de vida. Este estudio se realizó con estudiantes de la Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí en la carrera de Ingeniería Comercial a través de una encuesta, y adicionalmente se realizó entrevistas a docentes para complementar la información recogida por la encuesta. Se presenta la síntesis de los resultados así como recomendaciones para encaminar tareas docentes, situándolo como el principal promotor de la creatividad desde el proceso de enseñanza aprendizaje.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2304-4322
dc.relation.ispartofurn:issn:1019-9403
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceEducación; Vol. 23, Núm. 44 (2014)es_ES
dc.subjectCreatividades_ES
dc.subjectFormación Iniciales_ES
dc.subjectProceso de Enseñanza Aprendizajees_ES
dc.subjectCreativityen_US
dc.subjectInitial Trainingen_US
dc.subjectTeaching-Learning Processen_US
dc.titleImportancia del desarrollo de la creatividad para los estudiantes de la carrera de Ingeniería Comercial desde el proceso de enseñanza-aprendizajees_ES
dc.title.alternativeImportance of creativity development for Commercial Engineering career students from the teaching-learning processen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00
dc.publisher.countryPE


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