Educación. Vol. 22 Núm. 42 (2013)

URI permanente para esta colecciónhttp://54.81.141.168/handle/123456789/178392

Tabla de Contenido


Artículos
  • Síndrome de burnout en docentes de Educación Básica Regular de Arequipa Arias Gallegos, Walter Lizandro; Jiménez Barrios, Noelia Araceli; 53-76
  • La construcción de la profesionalidad docente Oliveira de Azevedo, Heloisa Helena; 97-115
  • La autogestión de procesos de cambio en centros educativos Vázquez, María Inés; 117-134
  • La evaluación educacional en el Brasil: de la transferencia cultural a la evaluación emancipadora Calderón, Adolfo Ignacio; Maciel Borges, Regilson; 77-95

  • Ensayos
  • El futuro de la educación [superior]. Una reflexión entre la doxa y la episteme Ruiz Ruiz, Marcos Fernando; 7-27
  • La fractalidad de la educación virtual: naturaleza y estructura Turpo Gebera, Osbaldo; 29-50
  • Explorar

    Resultados de Búsqueda

    Mostrando 1 - 1 de 1
    • Ítem
      La evaluación educacional en el Brasil: de la transferencia cultural a la evaluación emancipadora
      (Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2013) Calderón, Adolfo Ignacio; Maciel Borges, Regilson
      This article discusses the historical trajectory of educational assessment in the Brazilian academic scenario, pointing out the influence of American literature on the Brazilian scientific production, its models break as well as the efforts in order to construct a theory and a practical assessment applied to the Brazilian reality. It supports the hypothesis that educational evaluation is still an area of knowledge that is in process of setting up and strengthening in the country, the last two decades enabled them to overcome the named «cultural transfer» in the field of scientific production, allowing the constitution and hegemony of an approach grounded on a emancipatory political-pedagogical character in the scientific community