Educación. Vol. 22 Núm. 42 (2013)

URI permanente para esta colecciónhttp://54.81.141.168/handle/123456789/178392

Tabla de Contenido


Artículos
  • Síndrome de burnout en docentes de Educación Básica Regular de Arequipa Arias Gallegos, Walter Lizandro; Jiménez Barrios, Noelia Araceli; 53-76
  • La construcción de la profesionalidad docente Oliveira de Azevedo, Heloisa Helena; 97-115
  • La autogestión de procesos de cambio en centros educativos Vázquez, María Inés; 117-134
  • La evaluación educacional en el Brasil: de la transferencia cultural a la evaluación emancipadora Calderón, Adolfo Ignacio; Maciel Borges, Regilson; 77-95

  • Ensayos
  • El futuro de la educación [superior]. Una reflexión entre la doxa y la episteme Ruiz Ruiz, Marcos Fernando; 7-27
  • La fractalidad de la educación virtual: naturaleza y estructura Turpo Gebera, Osbaldo; 29-50
  • Explorar

    Resultados de Búsqueda

    Mostrando 1 - 1 de 1
    • Ítem
      La construcción de la profesionalidad docente
      (Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2013) Oliveira de Azevedo, Heloisa Helena
      This article was prepared by the results of a research of a investigation about the formative strategies developed by educators related to the construction of the professionality of future childhood and elementary school teachers.From the analysis of the content of the interviews, we want to know what the educators think about the teaching profession and conducting training activities aimed at building the professionalism of future teachers.With theoretical bases for analyses related to the historical-critical conception of education, we inferred that educators have tried to break with the traditional paradigm of teacher’s education, creating new learning alternatives and stimulating the construction of a new professionality that overcomes the culture of isolated an individual thinking