360: Revista de Ciencias de la Gestión. Núm. 6 (2021)

URI permanente para esta colecciónhttp://54.81.141.168/handle/123456789/185642

Tabla de Contenido


Presentación
  • Los impactos de la tecnología sobre las ciencias de la gestión Rodríguez Pérez, Berlan; Pasco Dalla Porta, Mario; Aylas Flórez, Elizabeth

  • Artículos
  • Management of diversity in Peruvian companies: The cases of IBM, Atento and Scotiabank Gastelú Ledesma, Isabel; Martinez-Hague, Paloma
  • Evaluación ex post a un programa municipal de reciclaje Fernández Chávez, Claudia Andrea; Fernández Chávez, Jorge Carlos Alejandro; Cruz, Julia Otilia Sagástegui
  • Caracterización de la gestión de la operación del Centro MAC Ventanilla a partir del Modelo EFQM Moreno Herrera, Allison Andrea; Avilés Elías, Gabriel Marcial
  • Middle class vulnerability to covid-19 pandemic effects and government measures in Metropolitan Lima Bürkli Bürkli, Hans Adrian; Hernández Garavito, Jorge; Mendoza García, Diego Alberto; Riva Zaferson, Franco Alberto
  • Capital relacional y crecimiento empresarial: efecto indirecto de la capacidad de asimilación en las empresas textiles y de confecciones De la Gala Velásquez, Bernardo; Hurtado Palomino, Américo; Arredondo Salas, Angela
  • El discurso colonialista en la internacionalización y sostenibilidad: una mirada desde América Latina Gomez-Trujillo, Ana Maria
  • Small Firm Growth in Lima, Peru: A Multiple Case Study Espinoza Pazos, Fernando Clemente
  • Actividades de servicio y servitización: oportunidades para una economía circular más sostenible Pereira Sánchez, Ángeles
  • Sector externo, complejidad y crecimiento económico desde la perspectiva latinoamericana Carrasco, Carlos
  • Factores que influyen en la intención de emprendimiento del emprendedor híbrido Gonzales Peralta, Patricia
  • Influencia del contexto social organizacional en el comportamiento estratégico de los gerentes intermedios y su relación con el ambiente organizacional Lobatón Gonzales, Luis
  • Una aproximación teórica a la ilusión del control y de la importancia de la (des) confianza en las alianzas estratégicas Velasquez Salazar, Germán
  • Gestión de la Continuidad de Negocio: Caso Ravmar Freight del Sector Logístico Cano Sotomayor, Eleyn; Plaza Aranda, Ítalo; Ramírez Chávez, Evelyn
  • Estrategias financieras de docentes jefes de hogar durante la pandemia de COVID-19 Huayta Supo, Josué Vladimir; Villafuerte Alcántara, Ruth Elizabeth; Rios Azaña, Jhonatan Fredy; Mamani Quispe, Rozinaldo Lucas; Sánchez-Garcés, Jorge
  • Explorar

    Resultados de Búsqueda

    Mostrando 1 - 1 de 1
    • Ítem
      Gestión de la Continuidad de Negocio: Caso Ravmar Freight del Sector Logístico
      (Pontificia Universidad Católica del Perú, 2021-12-04) Cano Sotomayor, Eleyn; Plaza Aranda, Ítalo; Ramírez Chávez, Evelyn
      The COVID-19 pandemic demonstrated the need for the implementation of a business continuity system in organizations to deal with critical situations and events that could stop their operations. The objective of this study is to design the business continuity management system (BCMS) of the Ravmar freight agency, based on the ISO 22301:2019 standard. The work method is analytical-descriptive and applied management. To do this, virtual interviews were held with Ravmar's Senior Management to learn about its processes in detail and, then, all the information obtained was analyzed in order to determine the company's level of compliance with the requirements of the ISO standard. After the diagnosis, the proposal for the design of the BCMS was developed for the organization in question, ensuring a level of 100 % compliance of the requirements indicated by the clauses of the rule. Finally, the feasibility analysis of the design implementation was carried out, concluding that the proposal is viable and that the level of compliance presented by the Ravmar BCMS, in accordance with the requirements stipulated in ISO 22301:2019, is of 10 %. This percentage shows that the organization does not have information related to business continuity for the processes that are part of the export service