360: Revista de Ciencias de la Gestión. Núm. 6 (2021)

URI permanente para esta colecciónhttp://54.81.141.168/handle/123456789/185642

Tabla de Contenido


Presentación
  • Los impactos de la tecnología sobre las ciencias de la gestión Rodríguez Pérez, Berlan; Pasco Dalla Porta, Mario; Aylas Flórez, Elizabeth

  • Artículos
  • Management of diversity in Peruvian companies: The cases of IBM, Atento and Scotiabank Gastelú Ledesma, Isabel; Martinez-Hague, Paloma
  • Evaluación ex post a un programa municipal de reciclaje Fernández Chávez, Claudia Andrea; Fernández Chávez, Jorge Carlos Alejandro; Cruz, Julia Otilia Sagástegui
  • Caracterización de la gestión de la operación del Centro MAC Ventanilla a partir del Modelo EFQM Moreno Herrera, Allison Andrea; Avilés Elías, Gabriel Marcial
  • Middle class vulnerability to covid-19 pandemic effects and government measures in Metropolitan Lima Bürkli Bürkli, Hans Adrian; Hernández Garavito, Jorge; Mendoza García, Diego Alberto; Riva Zaferson, Franco Alberto
  • Capital relacional y crecimiento empresarial: efecto indirecto de la capacidad de asimilación en las empresas textiles y de confecciones De la Gala Velásquez, Bernardo; Hurtado Palomino, Américo; Arredondo Salas, Angela
  • El discurso colonialista en la internacionalización y sostenibilidad: una mirada desde América Latina Gomez-Trujillo, Ana Maria
  • Small Firm Growth in Lima, Peru: A Multiple Case Study Espinoza Pazos, Fernando Clemente
  • Actividades de servicio y servitización: oportunidades para una economía circular más sostenible Pereira Sánchez, Ángeles
  • Sector externo, complejidad y crecimiento económico desde la perspectiva latinoamericana Carrasco, Carlos
  • Factores que influyen en la intención de emprendimiento del emprendedor híbrido Gonzales Peralta, Patricia
  • Influencia del contexto social organizacional en el comportamiento estratégico de los gerentes intermedios y su relación con el ambiente organizacional Lobatón Gonzales, Luis
  • Una aproximación teórica a la ilusión del control y de la importancia de la (des) confianza en las alianzas estratégicas Velasquez Salazar, Germán
  • Gestión de la Continuidad de Negocio: Caso Ravmar Freight del Sector Logístico Cano Sotomayor, Eleyn; Plaza Aranda, Ítalo; Ramírez Chávez, Evelyn
  • Estrategias financieras de docentes jefes de hogar durante la pandemia de COVID-19 Huayta Supo, Josué Vladimir; Villafuerte Alcántara, Ruth Elizabeth; Rios Azaña, Jhonatan Fredy; Mamani Quispe, Rozinaldo Lucas; Sánchez-Garcés, Jorge
  • Explorar

    Resultados de Búsqueda

    Mostrando 1 - 1 de 1
    • Ítem
      Actividades de servicio y servitización: oportunidades para una economía circular más sostenible
      (Pontificia Universidad Católica del Perú, 2021-09-01) Pereira Sánchez, Ángeles
      The urgent environmental challenges that society must face in the near future call for a reconsideration of the dominant linear production and consumption model, and a shift to a more circular and sustainable economy. The aim of this paper is to carry out a theoretical-conceptual analysis of the role of service activities, as well the one of services related to production and products, in the dematerialization and greening of the socio-economic system. To this end, a literature review was conducted focusing on three dimensions: firstly, the nature of services and the characteristics that enable the development of a dematerialized economy; secondly, the functional service economy in the framework of a circular economy; and, thirdly, servitization as an innovative business model, based on the hybridization of products and services, with the potential to achieve environmental benefits. Based on the analysis developed, the conclusions section presents a suggested classification of the different service activities with the capacity to support the transition to a more sustainable economy throughout the life cycle of products. A distinction is thus made between different service and servitization activities in the production phase, in the use/consumption phase and in the end-of-cycle recovery phase.