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dc.contributor.authorFranco, Fabricio
dc.date.issued2016-05-26
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/360gestion/article/view/14871/15412
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/360gestion/article/view/14871/20828
dc.description.abstractThis article examines the limitations that strategic management has had in the public sector to improve the performance and promote results in various state organizations. The problem is beyond the difficulties to measure the performance and identify results with impartiality in the public sector; rather, it is associated with a weak vision about the nature of the “public” sphere, and with how public policies are implemented in government organizations.The characteristics of the conventional approach in strategic management arepresented, and the problems of importing acritically the private sector model without recognizing the political character of public organizations and their context, along with the public policy framework in which its results are inscribed, are analyzed. Likewise, the article claims that the implementation of their strategies happens in the organizational network context, and that the distinction between formulation and execution is not always clear.en_US
dc.description.abstractEste artículo examina las limitaciones que la gestión estratégica ha tenido enel sector público para mejorar el desempeño y promover resultados en diversasorganizaciones estatales. El problema está más allá de las dificultades para medirel desempeño e identificar resultados con imparcialidad en el sector público, y seasocia con un débil enfoque acerca de la naturaleza de lo “público” y sobre cómose implementan las políticas públicas en las organizaciones gubernamentales.Se presentan las características de enfoque convencional de gestión estratégicay se analizan los problemas al importar acríticamente el modelo delsector privado sin reconocer el carácter político de las organizaciones públicasy de su contexto, y que sus resultados se inscriben en el marco de las políticaspúblicas. Asimismo, se afirma que la implementación de sus estrategias se da enel marco de redes organizacionales y que la distinción entre la formulación y laejecución no es siempre nítidaes_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2518-0495
dc.relation.ispartofurn:issn:2415-5861
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0
dc.source360: Revista de Ciencias de la Gestión; Núm. 1 (2016); 88-115es_ES
dc.subjectGestión estratégicaes_ES
dc.subjectGestión públicaes_ES
dc.subjectMejora del desempeñoes_ES
dc.subjectPolíticas públicases_ES
dc.subjectImplementaciónes_ES
dc.titleLimitaciones del enfoque de gestión estratégica en el sector públicoes_ES
dc.title.alternativeLimitations of the Strategic Management Approach in the Public Sector
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
dc.publisher.countryPE


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