Show simple item record

dc.contributor.authorCucho, Mariano
dc.date.issued2017-08-29
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/360gestion/article/view/19051/19265es_ES
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/360gestion/article/view/19051/20817es_ES
dc.description.abstractThis article reviews the most significant technological innovations developed by ONPE in recent years. These innovations were born based on the concepts of process management, results management, competencies management and the Malcolm Bridge performance excellence model implemented at the ONPE in 2014. The technological innovations developed in the institution on the basis of Information and Communication Technologies seek to improve services offered to citizens by following what the excellence in management model establishes. The article reflects that currently each of these technological innovations and their positive effects have yielded a high level of competitiveness in the organization, making it become an example of modernization for other public sector organizations in Perú.en_US
dc.description.abstractEn el presente artículo se hace un recuento de las innovaciones tecnológicas más significativas desarrolladas por la ONPE en los últimos años. Tales innovaciones han sido concebidas bajo el enfoque de gestión por procesos, gestión por resultados, gestión de las competencias y el modelo de excelencia en la gestión de Malcolm Baldrige, el cual se viene implementando desde el año 2014 en la ONPE. Las innovaciones tecnológicas basadas en las Tecnologías de la Información y de la Comunicaciones desarrolladas en la institución buscan mejorar los servicios ofrecidos a la ciudadanía, siguiendo lo establecido en el modelo de excelencia de la gestión. El artículo refleja que, en la actualidad, cada una de estas innovaciones tecnológicas y los efectos positivos que han tenido sitúan a la organización en un alto nivel de competitividad, constituyéndose en un ejemplo para la modernización de otros organismos del sector público en el Perú.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2518-0495
dc.relation.ispartofurn:issn:2415-5861
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.source360: Revista de Ciencias de la Gestión; Núm. 2 (2017)es_ES
dc.subjectInnovaciones tecnológicases_ES
dc.subjectGestión por procesoses_ES
dc.subjectModelo de excelenciaes_ES
dc.subjectCiudadaníaes_ES
dc.subjectModernizaciónes_ES
dc.titleInnovación tecnológica en el ámbito electoral: el caso de la ONPEes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/360gestion.201702.004


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International