Show simple item record

dc.contributor.authorTavares Gasparone, Nathalia
dc.contributor.authorTassoni, Elvira Cristina Martins
dc.date.accessioned2024-04-10T20:44:14Z
dc.date.available2024-04-10T20:44:14Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/199292
dc.description.abstractThe article intends to analyze the results from researches about student’s transition from kindergarten schools to elementary schools, through researching revised pieces published at CAPES (Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel), from the year 2017 to 2022. Upon reading the selected articles, it's possible to conclude that a great number of schools’ managers and teachers are aware of the importance of welcoming kids with kindness and respect to this particular moment of student's l ife, but it’s not what really happens on a regular basis, which can cause insecurity and anxiety in studentsen_US
dc.description.abstractEl artículo tiene como objetivo identificar lo que algunas investigaciones han priorizado en la discusión sobre la transición de los niños de la Educación Infantil a la Educación Primaria a través de una búsqueda en el Portal de Publicaciones Periódicas de la CAPES (Coordinación para el Perfeccionamiento del Personal de la Enseñanza Superior), a partir de una selección de artículos de 2017 a 2022. Después de la lectura de los artículos, fue posible concluir que a pesar de que la mayoría de las escuelas y los profesores son conscientes de la importancia de acoger y respetar a los niños durante esta etapa, en la práctica, estas acciones casi nunca se realizan, causando consecuentemente momentos de ansiedad e inseguridad.es_ES
dc.language.isopores_ES
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú.
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Perú*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/es_ES
dc.subjectTransition between stages of children's educationen_US
dc.subjectCurriculumen_US
dc.subjectDevelopment of symbolic thought in childhooden_US
dc.subjectProfessional development of teachers and schools’ managersen_US
dc.subjectTransición entre etapas educativases_ES
dc.subjectCurrículumes_ES
dc.subjectDesarrollo del simbolismo en la infanciaes_ES
dc.subjectDesarrollo profesional de profesores y directivoses_ES
dc.titleA transição da Educação Infantil para o Ensino Fundamental: uma revisão de literaturapt_BR
dc.title.alternativeThe transition from kindergarten school to elementary school: a literature reviewen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes_ES
dc.type.otherCongreso
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00
dc.publisher.countryPE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Perú
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Perú