Show simple item record

dc.contributor.authorSheput Stucchi, Humberto
dc.date.accessioned2023-08-21T15:44:16Z
dc.date.accessioned2023-08-21T17:04:00Z
dc.date.available2023-08-21T15:44:16Z
dc.date.available2023-08-21T17:04:00Z
dc.date.issued2023-08-16
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/27263/25503
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/27263/25519
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/27263/25536
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/27263/25565
dc.identifier.urihttps://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/195285
dc.description.abstractThe success attained in the development of the essential infrastructure for the XVIII Pan American Games and the Sixth Parapan American Games of Lima 2019 has demonstrated a distinct shift in the approach embraced by the Peruvian State in the execution of infrastructure ventures. The utilization of public-private partnership contracts has been relinquished in favor of government-to-government agreements.Is the idea or alternative of prioritizing Government-to-Government agreements as the initial option the most suitable or advantageous for the Peruvian State? In this article, we will assess the benefits and drawbacks of both approaches and propose criteria to evaluate which scheme would be the most favorable depending on the nature of the project or infrastructure to be undertaken.en_US
dc.description.abstractA partir del éxito logrado en la construcción de la infraestructura necesaria para los XVIII Juegos Panamericanos y los Sextos Juegos Parapanamericanos de Lima 2019, se ha evidenciado un claro cambio en la orientación que el Estado peruano está adoptando en la construcción de proyectos de infraestructura. Se he dejado de lado el esquema de los contratos de asociación público-privada y se ha optado por la celebración de acuerdos de Gobierno a Gobierno.¿Es esta idea o alternativa de celebrar acuerdos de Gobierno a Gobierno como primera opción la mejor o la más conveniente para el Estado peruano? En este artículo, analizaremos las ventajas y desventajas de ambos esquemas y propondremos criterios a considerar para evaluar cuál sería el esquema más conveniente según el tipo de obra o infraestructura que se pretende desarrollar.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.formatapplication/epub+zip
dc.formatapplication/xml
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:1995-2929
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/es_ES
dc.sourceIUS ET VERITAS; Núm. 66 (2023): Derecho de la Construcciónes_ES
dc.subjectPeruen_US
dc.subjectPublic Politicsen_US
dc.subjectInfrastructure Worksen_US
dc.subjectGovernment-to-Government Agreementsen_US
dc.subjectPublic-Private Partnership Contractsen_US
dc.subjectPerúes_ES
dc.subjectPolíticas públicases_ES
dc.subjectObras de Infraestructuraes_ES
dc.subjectAcuerdos de Gobierno a Gobiernoes_ES
dc.subjectContratos de Asociación Público Privadaes_ES
dc.titleRazones por las cuales se debe preferir el régimen de contratos de Asociación Público Privada - APP a los Acuerdos de Gobierno a Gobierno - G2G en el Perúes_ES
dc.title.alternativeThe reasons why the Public-Private Partnership contracts regime should be preferred to Government-to-Government (G2G) agreements in Peruen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.05.00
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/iusetveritas.202301.007


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess