Show simple item record

dc.contributor.authorPiachonkina, Yanaes_ES
dc.date.accessioned2021-02-18T21:47:50Z
dc.date.available2021-02-18T21:47:50Z
dc.date.issued2021-01-01es_ES
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/enblancoynegro/article/view/23188/22202
dc.description.abstractThis article reflects on the phenomenon of virtual education in the field of musical performance through personal teaching experience in educational institutions in Peru. The process of virtualization of teaching initiated by the Peruvian authorities in the state of emergency due to the COVID-19 pandemic required immediate changes in its resources and methodology. One of these changes was the massive introduction of ICT in the teaching-learning process. This text refers to the most relevant pedagogical tools and strategies, implemented in the virtual classroom of the Instrument course during the 2020-1 academic cycle. It is hoped that this experience contributes to the orientation of teachers who are looking for practical solutions for various music courses in its virtual format.en_EN
dc.description.abstractEl presente artículo reflexiona sobre el fenómeno de la educación virtual en el campo de la interpretación musical a través de la experiencia personal docente en las instituciones educativas del Perú. El proceso de la virtualización de la docencia iniciado por las autoridades peruanas en el marco del estado de emergencia por la pandemia del COVID-19 exigió cambios inmediatos en sus recursos y su metodología. Uno de estos cambios fue la introducción masiva de las TIC en el proceso de enseñanza-aprendizaje. El texto hace referencia a las herramientas y estrategias pedagógicas más relevantes, que fueron implementadas en el aula virtual del curso de Instrumento durante el ciclo académico 2020-1. Se espera que esta experiencia contribuya a la orientación de los profesores que están en busca de soluciones prácticas para diversos cursos de música en su formato virtual.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2221-8874
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceEn Blanco y Negro; Vol. 11 Núm. 1 (2020); 14 - 22es_ES
dc.subjectEducación Musical Virtuales_ES
dc.subjectTices_ES
dc.subjectExperiencia Docentees_ES
dc.titleMúsica en línea: estrategias y herramientas pedagógicas para la educación musical virtuales_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00
dc.publisher.countryPE


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International