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dc.contributor.authorCesti Palomino, Alexandra
dc.contributor.authorVergara Guzmán, Vanessa Marnye
dc.date.accessioned2020-12-17T17:28:27Z
dc.date.available2020-12-17T17:28:27Z
dc.date.issued2020-04-08
dc.identifier.urihttps://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/173891
dc.description.abstractThe present study focuses on one of the most representative campaigns of Danlac company: the return of the ancient dairy farmers, a project that the company materializes hiring elderly people. With that, Danlac manages to merge the concepts of emotional marketing and social marketing to generate value in an interdirectional way: for the company, customers and the new generation of dairy farmers that can be found in many supermarkets around the city. For the purpose of the analysis, the concepts of emotional marketing and social marketing will be defined. Subsequently, a description of the initiative will be made from the perspective of the concepts before mentioned which will include the dynamics of the project and the positive effects of the actors involved in it. Finally, the conclusion and the recommendations of the study will be presented, that will help to stand out and encourage other organizations to apply similar models.en_US
dc.description.abstractEl presente estudio se enfoca en el análisis de una de las campañas más representativas de la marca Danlac, parte del portafolio de la empresa Andina Alimentos: el regreso de los lecheros de antaño, proyecto que la empresa de lácteos materializa mediante la contratación de adultos mayores. Con ella, Danlac logra fusionar los conceptos de marketing emocional y marketing social para generar valor de manera interdireccional: a la empresa, a los clientes y a la nueva generación de lecheros que día a día se encuentran en diversos supermercados de la capital. Con propósito del análisis, se definirán inicialmente los conceptos de marketing emocional y marketing social. Luego, se realizará una descripción de la iniciativa desde la perspectiva de los conceptos antes mencionados, en la cual se incluirá la dinámica del proyecto y los efectos positivos del mismo en los distintos actores que participan en él. Finalmente, se presentarán las conclusiones y las recomendaciones del estudio, entre las que resaltan el incentivo a demás organizaciones a aplicar modelos similares.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2521-5701
dc.relation.ispartofurn:issn:2521-5698
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.sourceInnovaG; Núm. 6 (2019)es_ES
dc.subjectMarketing emocionales_ES
dc.subjectMarketing sociales_ES
dc.subjectDanlaces_ES
dc.subjectLecheros de antañoes_ES
dc.titleLOS LECHEROS ANTIGUOS ESTÁN DE VUELTA: una iniciativa de marketing de la nostalgia con valor social de Danlaces_ES
dc.title.alternativeTHE OLD MILKMEN ARE BACK: A NOSTALGIA MARKETING INITIATIVE WITH SOCIAL VALUE FROM DANLACen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
dc.publisher.countryPE


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