Show simple item record

dc.contributor.authorMengoni Leon, Alexandra
dc.date.accessioned2019-11-24T05:36:25Z
dc.date.available2019-11-24T05:36:25Z
dc.date.issued2019-11-19
dc.identifier.urihttps://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/168821
dc.description.abstractOver the years, we have seen how companies are in an increasingly changing environment and respond to a more complex user needs. Therefore, organizations must be innovative in their processes, technologies, products and services that they offer. Because of this, the role of design becomes relevant, due to its processes and way of thinking that is user centered to any solution approach. Design Management is the management of design. Involves two completely different worlds: design and business. Design Management is a little explored world in Peru and even in Latin America. However, this should start gaining field due to the relevance that the design has within the commercial results of a company.en_US
dc.description.abstractCon el pasar de los años, hemos podido ver cómo las empresas se encuentran en un entorno cada vez más cambiante y responden a una mayor exigencia para satisfacer las necesidades de sus usuarios. Por ello, hay una mayor necesidad de ser innovadores en los procesos, tecnologías, productos y servicios que ofrecen las empresas. Es aquí donde el papel del diseño cobra relevancia, debido a sus procesos y forma de pensar poniendo al usuario en el centro de cualquier planteamiento de solución. Design Management es la gestión del diseño. Involucra dos mundos totalmente diferentes y ajenos: el diseño y los negocios. Design Management es un mundo poco explorado en Perú e incluso a nivel latinoamericano. Sin embargo, este debería empezar a ganar campo debido a la relevancia que tiene el diseño dentro de los resultados comerciales de una empresa.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2521-5701
dc.relation.ispartofurn:issn:2521-5698
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.sourceInnovaG; Núm. 6 (2019)es_ES
dc.subjectGestión del diseñoes_ES
dc.subjectEquipo de diseñoes_ES
dc.subjectEstrategia de diseñoes_ES
dc.subjectGestor de diseñoes_ES
dc.subjectInnovaciónes_ES
dc.subjectPensamiento de diseñoes_ES
dc.titleDESIGN MANAGEMENT: un mundo nuevo por explorar entre el diseño y los negocioses_ES
dc.title.alternativeDesign Management: A new world to explore between design and managementen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
dc.publisher.countryPE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess