Show simple item record

dc.contributor.authorCéspedes, Jorge
dc.date.accessioned2019-11-07T13:56:42Z
dc.date.available2019-11-07T13:56:42Z
dc.date.issued2019-10-17
dc.identifier.urihttps://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/168703
dc.description.abstractIn this era of enterprises digital transformation, sales and marketing professionals have to face countless challenges due to accelerated development of Internet of Things within B2C markets and uncountable spectrum of possibilities that Industrial Internet of Things (IIoT) brings to B2B markets. This paper tries to explain how sales and marketing strategies should be aligned to new business models based on technologies of the so-called “fourth industrial revolution”.en_US
dc.description.abstractEn esta era de la transformación digital de las empresas, los profesionales de marketing y ventas deben enfrentar innumerables retos dado el acelerado desarrollo del Internet de las Cosas (IoT por sus siglas en Inglés) en mercados B2C y el incalculable espectro de posibilidades que trae consigo el Internet Industrial de las Cosas (IIoT por sus siglas en inglés) en mercados B2B. Este paper busca explicar cómo deben adecuarse las estrategias de marketing y de ventas a estos nuevos entornos empresariales basados en las tecnologías de la denominada “cuarta revolución industrial”.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2521-5701
dc.relation.ispartofurn:issn:2521-5698
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.sourceInnovaG; Núm. 5 (2019)es_ES
dc.subjectInternet de las cosas (IoT)es_ES
dc.subjectInternet industrial de las cosas (IIoT)es_ES
dc.subjectCuarta revolución industriales_ES
dc.subjectEl recorrido del cliente hacia la compraes_ES
dc.subjectúltimas tendencias de las tecnologías de informaciónes_ES
dc.titleVentas y marketing en entornos empresariales basados en Internet de las Cosases_ES
dc.title.alternativeSales and Marketing within Internet of Things (IoT) Business Environmentsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
dc.publisher.countryPE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess