Show simple item record

dc.contributor.authorLuna Domínguez, Araceli
dc.date.accessioned2018-10-18T21:16:47Z
dc.date.available2018-10-18T21:16:47Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/innovag/article/view/20202/20163
dc.description.abstractIn the last decades, education has become one of the fundamental and critical tasks of the national, regional and local levels of government. In this, the importance of the regional intervention is transcendental for the strategic promotion of educational development that allows the country to take advantage of the potential of its student population. This article seeks to describe how the public policy of integral education for outstanding students influences the sustainable development of a regional government. For this, the article is divided into two sections. In the first one, the influence between a public educational policy and the development of a regional government is explained, exposing, in addition, the characteristics of a comprehensive education for outstanding students as a strategy for regional institutional development. The second section describes, through the case of the Escuela de Talentos del Callao, the functioning of the integral educational development of the outstanding students as a public educational policy of the Callao region; also, we describe how this has generated sustainable institutional development at different levels . Finally, we analyze the relationship between the revised conceptual framework and the particular case of the talent school.en_US
dc.description.abstractEn las últimas décadas, la educación se ha convertido en una de las tareas fundamentales y críticas de los gobiernos nacional, regional y local de un país. En ello, la importancia de la intervención regional es trascendental para el fomento estratégico del desarrollo educativo que permita al país aprovechar el potencial de su población estudiantil. El presente artículo busca describir cómo la política pública de educación integral para alumnos sobresalientes influye en el desarrollo sostenible de un gobierno regional. Para ello, el artículo se divide en dos secciones. En la primera, se explica la influencia entre una política pública educativa y el desarrollo de un gobierno regional exponiendo, además, las características de una educación integral para alumnos sobresalientes como estrategia para el desarrollo institucional regional. En la segunda sección se describe, a través del caso de la Escuela de Talentos del Callao, el funcionamiento del desarrollo educativo integral de los alumnos sobresalientes como política pública educativa de la región Callao; asimismo, se muestra cómo ello ha generado un desarrollo institucional sostenible en diferentes niveles. Finalmente, se analizala relación entre el marco conceptual revisado y el caso particular de la escuela de talentos.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2521-5701
dc.relation.ispartofurn:issn:2521-5698
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.sourceInnovaG; Núm. 4 (2018)es_ES
dc.subjectInnovación Regionales_ES
dc.subjectPolítica Públicaes_ES
dc.subjectEducaciónes_ES
dc.subjectGestión Estratégicaes_ES
dc.titleLa gestión estratégica de una política de educación integral para alumnos sobresalientes: el caso de la Escuela de Talentos del Callaoes_ES
dc.title.alternativeThe strategic management of a comprehensive education policy for outstanding students: the case of Escuela de Talentos del Callaoen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
dc.publisher.countryPE


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record