Show simple item record

dc.contributor.authorMartínez Contreras, Ysrael Alberto
dc.date.accessioned2018-04-10T19:53:30Z
dc.date.available2018-04-10T19:53:30Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8938/9346
dc.description.abstractThe transformational leadership allows managers influence their teachers who recognize and attributed control to the director. The research investigated what are the characteristics of the transformational leadership of the director of a public educational institution of the UGEL 07. Through the study we recognized the features of transformational leadership in the director. The research identified three elements of the transformational leadership attributed to the director. The views expressed by the teachers and the data obtained from the respondents in order to obtain a description of the exercise of transformational leadership in the selected institution were also examined.en_US
dc.description.abstractEl liderazgo transformacional permite a los directivos influenciar en sus docentes quienes reconocen y atribuyen mando al director. La investigación indagó cuáles son las características del liderazgo transformacional del director de una institución educativa pública de la UGEL 07. A través del estudio reconocimos las características del liderazgo transformacional en el director. En la investigación se identificaron tres elementos del liderazgo transformacional atribuidos al director. También se analizaron las opiniones vertidas por los docentes y los datos obtenidos de los encuestados a fin de obtener una descripción del ejercicio del liderazgo transformacional en la institución seleccionada.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2304-4322
dc.relation.ispartofurn:issn:1019-9403
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceEducación; Vol. 23, Núm. 44 (2014)es_ES
dc.subjectLeadershipen_US
dc.subjectRole Of The Directoren_US
dc.subjectPerceptionen_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectLiderazgoes_ES
dc.subjectPapel del Directores_ES
dc.subjectPercepciónes_ES
dc.subjectProfesoreses_ES
dc.titleEl liderazgo transformacional en una institución educativa públicaes_ES
dc.title.alternativeThe Transformational Leadership in a Public Educational Institutionen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00
dc.publisher.countryPE


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International