Show simple item record

dc.contributor.authorTurpo Gebera, Osbaldo
dc.date.accessioned2018-04-10T19:53:13Z
dc.date.available2018-04-10T19:53:13Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/5290/5287
dc.description.abstract The potential generated by ICT in education raises reflect on the underlying frameworks. In this sense, the fractal is an opportunity to explain how it organizes and manages virtual education.This approach recognizes that educational dynamics are recursive and iterative processes instituted as progressive sequences, by way of fractals. This understanding enables becoming as mediated and articulated successive levels. In each dimension are embodied own activities and in turn, involves the recurrence of subsequent levels as possible solving of problem situations. Thus, the knowledge built in response to a collaborative action, participation in networks, ranging from autonomous to the cultural level or conversely.en_US
dc.description.abstractLa aplicación de las TIC en la educación suscita reflexionar sobre los marcos estructurales que la fundamentan. En ese sentido, la fractalidad constituye una aproximación a cómo se organiza y gestiona la educación virtual.Este abordaje reconoce que en la dinámica educativa existen procesos recursivos e iterativos instituidos como secuencias progresivas, a modo de los fractales. Su devenir posibilita su comprensión como un sistema mediado por niveles sucesivos y articulados. En cada dimensión se plasman actividades propias, y a su vez, involucra la recurrencia a los subsiguientes niveles, como posibilidad resolutiva de las situaciones problemáticas. Así, el conocimiento construido responde a una acción colaborativa, de participación en red, desde el nivel autónomo hasta el cultural o viceversa.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2304-4322
dc.relation.ispartofurn:issn:1019-9403
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceEducación; Vol. 22, Núm. 42 (2013)es_ES
dc.subjectVirtualidades_ES
dc.subjectFractalidades_ES
dc.subjectEducación Virtuales_ES
dc.subjectInteractividades_ES
dc.subjectFactores Educativoses_ES
dc.subjectVirtualityen_US
dc.subjectFractalityen_US
dc.subjectVirtual Educationen_US
dc.subjectInteractivityen_US
dc.subjectEducational Factorsen_US
dc.titleLa fractalidad de la educación virtual: naturaleza y estructuraes_ES
dc.title.alternativeThe virtual education fractality: nature and organizationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00
dc.publisher.countryPE


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International