Show simple item record

dc.contributor.authorFigueroa Iberico, Ángela María
dc.date.accessioned2018-04-10T19:53:12Z
dc.date.available2018-04-10T19:53:12Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/7496/7735
dc.description.abstractTo form people that develop in an active and compromised way their citizenship to solve community and country problems is the objective of our present education. However some specialists observe mistakes in our civic education noticing that it needs an integral and structural change. School is the perfect place to constantly practice citizenship through the practice of values, capacities and abilities that allow students interact among them, with their authorities and with society members. In this article, it presents a service-learning proposal which links learning and solidarity service in order to apply the acquired knowledge in the classroom for community service developing competences in daily contexts.en_US
dc.description.abstractFormar personas capaces de ejercer su ciudadanía de una manera activa y comprometida para afrontar los problemas de la comunidad y del país es un propósito en la educación actual, sin embargo, algunos especialistas observan fallas en la formación ciudadana advirtiendo que precisa de un cambio integral y estructural. La escuela es el espacio de convivencia idóneo para el ejercicio permanente de la ciudadanía a través de la práctica de valores, capacidades yhabilidades que permiten a los alumnos interactuar entre ellos, con sus autoridades y con los miembros de la sociedad. En el presente artículo se plantea una propuesta de aprendizaje-servicio, que vincula el aprendizaje y el servicio solidario, para aplicar los conocimientos adquiridos en el aula al servicio de la comunidad, desarrollando competencias en contextos cotidianos.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2304-4322
dc.relation.ispartofurn:issn:1019-9403
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceEducación; Vol. 22, Núm. 43 (2013)es_ES
dc.subjectFormación Ciudadanaes_ES
dc.subjectAprendizaje-Servicioes_ES
dc.subjectEscuela y Comunidades_ES
dc.subjectCitizenship Educationen_US
dc.subjectService- Learningen_US
dc.subjectSchool And Communityen_US
dc.titleFortalecimiento de la formación ciudadana en la escuela secundaria: una propuesta de aprendizaje-servicioes_ES
dc.title.alternativeStrengthening citizenship education in secondary school: a service- learning proposalen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00
dc.publisher.countryPE


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess