dc.contributor.author | Saroli, Anna | |
dc.date.accessioned | 2018-04-10T19:53:07Z | |
dc.date.available | 2018-04-10T19:53:07Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2603/2551 | |
dc.description.abstract | Moving between two worlds: integrating interculturality in bilingual educationprograms in Cusco, PeruMany indigenous children in Peru are disadvantaged from birth, a situation which is exacerbated by the many deficiencies in the provision of educational services to rural communities. The Ministry of Education and non-governmental organizations are working together with teachers and community members to implement programs whose goal is a truly intercultural bilingual education. This study presents theresults of a research project which compared two rural schools: one follows the state curriculum; the other, more promisingly, works at the community level with the aim of preparing the children to move with confidence between the two worlds which make up the Peru of today. The study shows promising results in the experimental school in the use both of Spanish and of Quechua by the students. | en_US |
dc.description.abstract | Muchos niños indígenas del Perú viven en desventaja desde su nacimiento, con notables insuficiencias en la provisión de servicios de educación para las comunidades rurales. El Ministerio de Educación y grupos no gubernamentales están trabajando con maestros y miembros de comunidades rurales para implementarprogramas que se aproximan más a la visión de una educación intercultural y bilingüe. Este trabajo presenta los resultados de un proyecto de investigación que comparó dos escuelas rurales: una sigue el programa educativo estatal; la otra, más prometedora, funciona en el nivel comunitario con la meta de preparar a los niños y niñas a movilizarse con confianza entre los dos mundos que forman el Perú de hoy. El estudio muestra resultados prometedores en la escuela experimental, tanto en el manejo del castellano como del quechua de los estudiantes. | es_ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language.iso | spa | |
dc.publisher | Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial | es_ES |
dc.relation.ispartof | urn:issn:2304-4322 | |
dc.relation.ispartof | urn:issn:1019-9403 | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | * |
dc.source | Educación; Vol. 20, Núm. 38 (2011) | es_ES |
dc.subject | Educación Intercultural Bilingüe | es_ES |
dc.subject | Educación Rural | es_ES |
dc.subject | Perú | es_ES |
dc.subject | Comunidades Indígenas | es_ES |
dc.subject | Intercultural Bilingual Education | en_US |
dc.subject | Rural Education | en_US |
dc.subject | Peru | en_US |
dc.subject | Indigenous Communities | en_US |
dc.title | Con un pie en dos mundos: Programas de educación bilingüe para niños quechuahablantes en el Cusco | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type.other | Artículo | |
dc.subject.ocde | https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00 | |
dc.publisher.country | PE | |