Show simple item record

dc.contributor.authorTurpo Gebera, Osbaldo
dc.date.accessioned2018-04-10T19:52:51Z
dc.date.available2018-04-10T19:52:51Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8941/9349
dc.description.abstractSince its emergence in the educational context, the blended learning insurgentas a modality with its own identity. According to its evolution, runs through presentiality configured contexts and virtuality. In a first stage, stood as a mixed or combined mode, and then advanced to integration, which resulted in the dilutionof its components. The progressive social changes, technological and cultural towards convergence, today brings a new north-mode, given the confluence of pedagogical and technological mediations in the training process. This position places him in a new trend that more than a possibility, actually represents a more explicable on the future of Blended Learning.en_US
dc.description.abstractDesde su emergencia en el contexto educativo, el blended learning surge como una modalidad con identidad propia. Conforme a su evolución, discurre por contextos configurados por la presencialidad y virtualidad. En un primer estadio, se situó como una modalidad mixta o de combinación; posteriormente avanzó a una integración que supuso la dilución de sus componentes. La progresiva evolución social, tecnológica y cultural hacia la convergencia aporta, en la actualidad, un nuevo norte a la modalidad dada la confluencia de las mediaciones pedagógicas y tecnológicas en el proceso formativo. Este posicionamiento lo ubica dentro de una nueva tendencia, que más que una posibilidad, representa una realidad más explicable sobre el devenir del blended learning.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2304-4322
dc.relation.ispartofurn:issn:1019-9403
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceEducación; Vol. 23, Núm. 44 (2014)es_ES
dc.subjectPresencialidad-Virtualidades_ES
dc.subjectBlended Learninges_ES
dc.subjectConvergencia Mediáticaes_ES
dc.subjectMediación Tecnopedagógicaes_ES
dc.subjectPresentiality-Virtualityen_US
dc.subjectBlended Learningen_US
dc.subjectMedia Convergenceen_US
dc.subjectMediation Techno-Pedagogicalen_US
dc.titlePerspectiva de la convergencia pedagógica y tecnológica en la modalidad blended learninges_ES
dc.title.alternativePedagogical and Technological Perspective in Convergence Blended Learningen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00
dc.publisher.countryPE


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess