Show simple item record

dc.contributor.authorAdvíncula, Elizabeth Milagros
dc.date.accessioned2018-04-10T19:52:43Z
dc.date.available2018-04-10T19:52:43Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/enblancoynegro/article/view/7414/7637
dc.description.abstractThe aim of this article is to introduce an experience in continuous evaluation applied to a course of Mathematics taken by students pursuing a career in the Humanities; in other words, students that won’t use Mathematics in their future professions. Even though the concept of continuous evaluation is not often heard in higher education, we decided to incorporate this evaluation system in our course as we think it may have a positive impact on the students’ learning process –specially of those pursuing a career in the Humanities. As this kind of evaluation is a continuous and interactive process, it stimulates the development of mathematical skills, and allows students to succeed when facing problems related to every-day life or to their employments.en_US
dc.description.abstractEn este artículo presentamos una experiencia de evaluación continua que se viene aplicando en el curso de Matemáticas dirigido a estudiantes de las carreras de Humanidades de la PUCP, quienes no harán un uso intensivo de las Matemáticas en sus futuras actividades profesionales. Si bien es cierto en la enseñanza universitaria no es común hablar de evaluación continua, decidimos incorporar este sistema de evaluación en nuestro curso pues consideramos que contribuye con la mejora del aprendizaje de los estudiantes, en particular con estudiantes de estas carreras, dado que es un proceso continuo e interactivo que promueve el desarrollo de habilidades matemáticas y permite que los estudiantes enfrenten con éxito la resolución de problemas relacionados con la vida cotidiana o el mundo laboral.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2221-8874
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceEn Blanco y Negro; Vol. 4, Núm. 1 (2013)es_ES
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectContinuous Evaluationen_US
dc.subjectMathematicsen_US
dc.subjectHumanities Studentsen_US
dc.subjectEvaluación Continuaes_ES
dc.subjectMatemáticaes_ES
dc.subjectEstudiantes de Humanidadeses_ES
dc.titleExperimentando la evaluación continua en un curso de Matemática dirigido a estudiantes de las carreras de Humanidadeses_ES
dc.title.alternativeExperiences on Continuous Evaluation in a Mathematics Course Intended for Humanities Studentsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00
dc.publisher.countryPE


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess