Show simple item record

dc.contributor.authorCastillo, Hernán
dc.contributor.authorMoscoso, Richard
dc.contributor.authorPhan, José Luis
dc.contributor.authorQuiroz, Jorge
dc.date.accessioned2018-04-10T19:52:42Z
dc.date.available2018-04-10T19:52:42Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/enblancoynegro/article/view/7412/7636
dc.description.abstractThis article focuses on the results of a research about teaching General Physics concepts to college students, and stresses the relevance of evaluating this kind of knowledge. Between 2009 and 2011, 4,535 students from the Pontifical Catholic University of Perú went through an evaluation process using the Force Concept Inventory test. The data results showed no significant improvement in the students’ learning process after having learned the concepts of force and motion, matters included in Physics 1 and Physics 2. The hardest concept to learn was Newton’s second law. Furthermore, a relevant amount of the students evaluated found no relation between learning these concepts and passing the courses.en_US
dc.description.abstractEste artículo sintetiza el análisis de los resultados de un estudio acerca de la enseñanza de conceptos de Física en alumnos universitarios y la utilidad de evaluar este tipo de conocimientos. Entre los años 2009 y 2011, 4535 alumnos de la Universidad Católica han sido evaluados con la prueba Force Concept Inventory (FCI) a. Los resultados indican que los conocimientos de fuerza y movimiento se implantan entre los cursos de Física 1 y Física 2, y no se encuentra una mejora significativa después. El concepto con mayor dificultad de aprendizaje es la segunda ley de Newton. Además, existe un importante número de alumnos para los cuales no hay relación entre la ganancia de conceptos y la aprobación del curso.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2221-8874
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceEn Blanco y Negro; Vol. 4, Núm. 1 (2013)es_ES
dc.subjectPhysicsen_US
dc.subjectPhysics Conceptsen_US
dc.subjectEvaluation In Physicsen_US
dc.subjectSurvey About Concepts Of Forceen_US
dc.subjectForce Concept Inventory (fci)en_US
dc.subjectConceptos de Físicaes_ES
dc.subjectEvaluación en Físicaes_ES
dc.subjectCuestionario Sobre Conceptos de Fuerzaes_ES
dc.subjectForce Concept Inventory (Fci)es_ES
dc.titleImpacto de la enseñanza de conceptos de fuerza y movimiento en los cursos de Física Generales_ES
dc.title.alternativeThe Impact of Teaching the Concepts of Force and Motion in General Physics Coursesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00
dc.publisher.countryPE


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess