Show simple item record

dc.contributor.authorOliveira de Azevedo, Heloisa Helena
dc.date.accessioned2018-04-10T19:52:35Z
dc.date.available2018-04-10T19:52:35Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/5293/5290
dc.description.abstractThis article was prepared by the results of a research of a investigation about the formative strategies developed by educators related to the construction of the professionality of future childhood and elementary school teachers.From the analysis of the content of the interviews, we want to know what the educators think about the teaching profession and conducting training activities aimed at building the professionalism of future teachers.With theoretical bases for analyses related to the historical-critical conception of education, we inferred that educators have tried to break with the traditional paradigm of teacher’s education, creating new learning alternatives and stimulating the construction of a new professionality that overcomes the culture of isolated an individual thinkingen_US
dc.description.abstractEl presente artículo fue construido a partir de los resultados de una investigación sobre las estrategias de formación desarrolladas por docentes vinculados a la construcción de la profesionalidad de futuros profesores de educación infantil y educación primaria. A partir del análisis del contenido de las entrevistas, se busca conocer lo que piensan los formadores acerca de la profesión docente y las acciones formativas que realizan, dirigidas a la construcción de la profesionalidad de futuros profesores. Teniendo como referencial teórico la concepción históricocrítica de la educación, se constata que los formadores han buscado romper con el paradigma tradicional de la formación docente, mediante el desarrollo de nuevas alternativas de aprendizajes y la construcción de una nueva profesionalidad que supere la cultura del aislamiento y del pensar individualizadoes_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2304-4322
dc.relation.ispartofurn:issn:1019-9403
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceEducación; Vol. 22, Núm. 42 (2013)es_ES
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectFormationen_US
dc.subjectTeaching Professionalityen_US
dc.subjectChildhood Educationen_US
dc.subjectElementary Schoolen_US
dc.subjectFormación Docentees_ES
dc.subjectProfesionalidad Docentees_ES
dc.subjectFormadoreses_ES
dc.subjectEducación Infantiles_ES
dc.subjectEducación Primariaes_ES
dc.titleLa construcción de la profesionalidad docentees_ES
dc.title.alternativeThe construction of teaching professionalityen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00
dc.publisher.countryPE


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess