Show simple item record

dc.contributor.authorValle López, Angela del
dc.date.accessioned2018-04-10T19:52:33Z
dc.date.available2018-04-10T19:52:33Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8943/9351
dc.description.abstractThe task of the university professor is a mission and not simply a profession and that is why higher education should be impregnated with values. Nowadays education is articulated into three areas: the State, the Market and the Volunteering, but no one of these three sectors by themselves has covered the needs of all the citizens, there have always been losers, therefore the conjunction of the three sectors became necessary. Communitarianism promotes an ethical-social pact that favors the progress of society without nullifying the individual dimension. It believes that the university is the space where a communitarian consciousness should be promoted to generate a social capital by means of education and it is a privilege place to substantiate the moral identity of the person beginning with the commitment of the professor with the university student.en_US
dc.description.abstractEl quehacer del profesor universitario es misión y no simplemente profesión, por ello la educación superior debe estar impregnada de valores. En la actualidad la educación se articula en tres vertientes: el Estado, el mercado, el voluntariado, pero ninguno de estos tres sectores por separado ha cubierto nunca las necesidades de todos los ciudadanos, siempre ha habido perdedores, haciéndose necesaria la conjunción de los tres sectores. El comunitarismo promueve un pacto socialético que favorezca el progreso de la sociedad sin anular la dimensión individual. Entiende que la universidad es el espacio donde se debe propiciar una conciencia comunitaria para la generación del capital social a través de la docencia, lugar privilegiado para fundamentar la identidad moral de la persona partiendo del compromiso del docente con el universitario.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2304-4322
dc.relation.ispartofurn:issn:1019-9403
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceEducación; Vol. 23, Núm. 44 (2014)es_ES
dc.subjectProfessoren_US
dc.subjectUniversityen_US
dc.subjectValuesen_US
dc.subjectPromoters Educationen_US
dc.subjectEducator´s Ethicsen_US
dc.subjectProfesoradoes_ES
dc.subjectUniversidades_ES
dc.subjectValoreses_ES
dc.subjectPromotores de la Educaciónes_ES
dc.subjectÉtica Docentees_ES
dc.subjectComunitarismoes_ES
dc.titleEl profesor universitario desde la óptica comunitaristaes_ES
dc.title.alternativeThe University Professor View from the Communitarian Perspectiveen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00
dc.publisher.countryPE


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess