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dc.contributor.authorGutiérrez, Raúles_ES
dc.date.accessioned2018-04-09T23:00:37Z
dc.date.available2018-04-09T23:00:37Z
dc.date.issued2009es_ES
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/arete/article/view/134/132
dc.description.abstractSiendo el símil de la línea un mero esbozo, deja muchos temas por esclarecer. El autor intenta echar luces sobre algunos de ellos apoyándose en otros pasajes de la República. Así, propone una correspondencia entre la reflexión sobre la estructura del alma en base al principio de no-contradicción y el segmento de la línea correspondiente a la dianoia, y analiza el curriculum matemático del filósofo para intentar precisar la naturaleza de las imágenes a las que se refiere la eikasia y la naturaleza de los entes matemáticos como objetos de la dianoia.es_ES
dc.description.abstractPlato grammaticus. On the Platonic Concept of epistēmē in the Theaetetus’ Dream-theory”. Theaetetus’ third definition of epistēmē was traditionally labeled as a precursor of the so-called Justified True Belief Knowledge-Model. Nevertheless, Plato’s point in the last section of this dialogue is more elaborated than this classification deems it. I will examine here why and how Plato develops such a strange doctrine as the Dream-theory in order to offer an interpretation of the problem of justification as discussed in the Theaetetus. Thanks to this strategy, I will show that Plato’s Theaetetus aims to prove that the forms are necessary tools not only to justify true beliefs but also, and consequently, to define what knowledge is. The upshots of this analysis with regard to the complex character of the objects of knowledge will lead to a reconsideration of Plato’s theory of knowledge and metaphysics. Additionally, they will result in a better understanding of his contribution on certain epistemological and semantic issues.en_US
dc.description.sponsorshipPontificia Universidad Católica del Perú. Departamento de Humanidades
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2223-3741
dc.relation.ispartofurn:issn:1016-913X
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceAreté; Vol. 21, Núm. 1 (2009)es_ES
dc.subjectAnalysisen_US
dc.subjectNamesen_US
dc.subjectParts-Wholeen_US
dc.subjectEssenceen_US
dc.subjectPlatoen_US
dc.subjectFilosofíaes_ES
dc.subjectLíneaes_ES
dc.subjectEikasiaes_ES
dc.subjectDianoiaes_ES
dc.subjectEntes Matemáticoses_ES
dc.subjectPrincipio de No-Contradicciónes_ES
dc.subjectAlmaes_ES
dc.titleAlgunas consideraciones sobre el símil de la líneaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.03.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/arete.200901.006


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