InnovaG

URI permanente para esta comunidadhttp://54.81.141.168/handle/123456789/185348

ISSN: 2521-5698
e-ISSN: 2521-5701

InnovaG es una organización estudiantil fundada en septiembre del 2015 por estudiantes de la Facultad de Gestión y Alta Dirección, con el propósito de convertirnos en un referente de discusión académica sobre temáticas de las ciencias de la gestión a través de la promoción de la investigación, la innovación y el diálogo académico con el fin de contribuir al desarrollo crítico e intelectual de la comunidad universitaria. Es así como se constituye, la Revista InnovaG, primera revista impresa de la Facultad de Gestión y Alta Dirección de la Pontificia Universidad Católica del Perú.

El desarrollo impreso de la revista, representa esfuerzos y experiencias que apuntan no solo a la difusión de contenido; sino que también, busca impactar en el pensar y reflexión de cada tema abordado. Con este compromiso, es que, nuestras publicaciones están elaboradas en papel cien por ciento reciclado. De esta manera, continuamos nuestra misión de ser un medio que impulse al cambio desde un enfoque de responsabilidad con el medio ambiente.

Explorar

Resultados de búsqueda

Mostrando 1 - 2 de 2
  • Miniatura
    ÍtemAcceso Abierto
    Amplificando el impacto del diseño a través de DesignOps
    (Pontificia Universidad Católica del Perú, 2021-11-29) Mengoni Leon, Alexandra
    DesignOps is born out of different needs in design teams. The value that design generates through their creative process, made that there is more demand for these profiles in organizations. However, the more design needs in their strategies, products and services, the greater the need for DesignOps due to all the operational and support tasks required for designers to focus on what they are passionate about: designing. DesignOps is responsible for amplifying the impact of the design team within an organization by helping them optimize processes, standardize tools, establish a culture in the team and support them in many other management issues. A practice that is constantly learning because of how new it is but with much to discover, execute, iterate and learn.
  • Miniatura
    ÍtemAcceso Abierto
    DESIGN MANAGEMENT: un mundo nuevo por explorar entre el diseño y los negocios
    (Pontificia Universidad Católica del Perú, 2019-11-19) Mengoni Leon, Alexandra
    Over the years, we have seen how companies are in an increasingly changing environment and respond to a more complex user needs. Therefore, organizations must be innovative in their processes, technologies, products and services that they offer. Because of this, the role of design becomes relevant, due to its processes and way of thinking that is user centered to any solution approach. Design Management is the management of design. Involves two completely different worlds: design and business. Design Management is a little explored world in Peru and even in Latin America. However, this should start gaining field due to the relevance that the design has within the commercial results of a company.