360: Revista de Ciencias de la Gestión. Núm. 2 (2017)

URI permanente para esta colecciónhttp://54.81.141.168/handle/123456789/174826

Tabla de Contenido


Presentación
  • Presentación Pasco Dalla Porta, Mario; 8-14

  • Artículos
  • MGPDI: modelo de gestión de la I+D+i en las organizaciones Weber, Kival Antonioni, José Antonio Melchionna, Rosane Villalobos, María Teresa Duarte, Ana Marcia Herbert, Juliana Machado, Cristina Machado, Renato Pereira, Radamés Schwening, Cristiano; 16-29
  • Educating innovative and critical thinking managers Martínez-Hague, Paloma; 30-45
  • La innovación en la micro y la pequeña empresa (MYPE): no solo factible, sino accesible Ponce Regalado, Fátima Zevallos Vallejos, Emilio; 46-68
  • Innovación tecnológica en el ámbito electoral: el caso de la ONPE Cucho, Mariano; 69-85
  • La política de innovación en Colombia Montenegro, Iván; 86-105
  • Are networks important in order to secure a firm’s strategy? – A literature review Córdova, Miguel; 106-117

  • Dossier
  • ¿Innovación en el Perú?: una reflexión a partir de indicadores sintéticos Seclén Luna, Jean Pierre; Ponce Regalado, Fátima; 120-132
  • Políticas de ciencia, tecnología e innovación en el Perú. Entrevista a Francisco Sagasti Seclén, Jean Pierre; 133-137
  • CONCYTEC: gobernanza y ecosistemas para la innovación Wiener, Hugo; 138-144

  • Reseñas
  • Webb, Justin, Duane Ireland & David Ketchen Jr. «Toward a greater understanding of entrepreneurship and strategy in informal economy». Strategy Entrepreneurship Journal, 8 (1), pp. 1-15. Chaihuaque Dueñas, Bruno; 146-152
  • Baltazar Caravedo. La energía social de la empresas B. Lima: Universidad del Pacífico. Gamero, Julio; 153-158
  • Explorar

    Resultados de Búsqueda

    Mostrando 1 - 1 de 1
    • Ítem
      Innovación tecnológica en el ámbito electoral: el caso de la ONPE
      (Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2017-08-29) Cucho, Mariano
      This article reviews the most significant technological innovations developed by ONPE in recent years. These innovations were born based on the concepts of process management, results management, competencies management and the Malcolm Bridge performance excellence model implemented at the ONPE in 2014. The technological innovations developed in the institution on the basis of Information and Communication Technologies seek to improve services offered to citizens by following what the excellence in management model establishes. The article reflects that currently each of these technological innovations and their positive effects have yielded a high level of competitiveness in the organization, making it become an example of modernization for other public sector organizations in Perú.