Conexión. Núm. 04 (2015)

URI permanente para esta colecciónhttp://54.81.141.168/handle/123456789/175320

Tabla de Contenido


Presentación
  • Presentación Sánchez León, Abelardo; 7

  • EL Perú, Narración y Noticia
  • Día nacional del Perú y medios de difusión Lloréns, José Antonio; 4-33
  • Los corresponsales peruanos en la Guerra del Pacífico Gargurevich, Juan; 34-49
  • El fútbol y el héroe posmoderno Pahuacho, Alonso; 50-69
  • José María Arguedas: difusor de la música andina Núñez, Gabriela; 70-87

  • Movimientos Sociales
  • La violencia de género en los espacios públicos Beatriz Arce, María; 90-105
  • Actores y discursos religiosos en la protesta social Pérez, Rolando; 106-121

  • Imágenes Portátiles
  • Razón social o denominación social: comunicación empresarial en la construcción de una sostenibilidad fantástica Ribeiro, Backer; 124-143
  • Transmediación en la televisión peruana Vásquez, Guillermo; 144-161
  • Explorar

    Resultados de Búsqueda

    Mostrando 1 - 1 de 1
    • Ítem
      El fútbol y el héroe posmoderno
      (Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2015-07-04) Pahuacho, Alonso
      The aim of this article is to reveal, through a critical analysis of the discourse,how the leading football player Paolo Guerrero has been built up in differentsporting newspaper articles as a new national hero who is able to incarnate acertain archetypical value (bravery), and introduce him as a lucky essence fromthe Peruvian national character. Through a thoughtful examination of the several discursive strategies often used by the sports press, this virtue is deconstructed in order to find the national ideology which is set up behind it. The spirit of this essay is to denature every attempt of enclosing the idea of a unique national identity in this feature, a representation which most of the sporting announcements are the responsible to show it as an irrefutable truth.