Conexión. Núm. 04 (2015)

URI permanente para esta colecciónhttp://54.81.141.168/handle/123456789/175320

Tabla de Contenido


Presentación
  • Presentación Sánchez León, Abelardo; 7

  • EL Perú, Narración y Noticia
  • Día nacional del Perú y medios de difusión Lloréns, José Antonio; 4-33
  • Los corresponsales peruanos en la Guerra del Pacífico Gargurevich, Juan; 34-49
  • El fútbol y el héroe posmoderno Pahuacho, Alonso; 50-69
  • José María Arguedas: difusor de la música andina Núñez, Gabriela; 70-87

  • Movimientos Sociales
  • La violencia de género en los espacios públicos Beatriz Arce, María; 90-105
  • Actores y discursos religiosos en la protesta social Pérez, Rolando; 106-121

  • Imágenes Portátiles
  • Razón social o denominación social: comunicación empresarial en la construcción de una sostenibilidad fantástica Ribeiro, Backer; 124-143
  • Transmediación en la televisión peruana Vásquez, Guillermo; 144-161
  • Explorar

    Resultados de Búsqueda

    Mostrando 1 - 1 de 1
    • Ítem
      Día nacional del Perú y medios de difusión
      (Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2015-07-04) Lloréns, José Antonio
      This article offers a theoretical exploration about the massive display of mediaduring the annual celebration of Peru’s National Day. The exploration is basedon the general assumption that this celebration is a central practice of the Modern State-Nation that maintains its political legitimacy and its institutional continuity. In addition, such practice is part of the resources displayed for cultural conformation of its citizens. In this context, the article proposes a series of considerations regarding the interaction of mass media with the ceremonial State practices.