Show simple item record

dc.contributor.authorMelo Romero, Andrea del Pilar
dc.contributor.authorCastro, Augusto
dc.date.accessioned2024-04-22T14:57:47Z
dc.date.available2024-04-22T14:57:47Z
dc.date.created2024
dc.date.issued2024-04-18
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/Kawsaypacha/article/view/28166/26359
dc.identifier.urihttps://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/199366
dc.description.abstractThe article Curricular Pathways from an Aesthetic Ethics for the Formation of an Environmental Culture is part of the preliminary results of a research conducted with high school students in Bogota, Colombia, which works on ethics-aesthetics as an alternative proposal from the construction of a Latin American environmental thinking. The first part of the article explains what ethics-aesthetics refers to; in the second part of the article, the methodological design of the research is explained; in the third part, the environmental values that can be worked from ethics-aesthetics and how they are perceived within an environmental forum developed with the learning community are discussed; finally, the article concludes with the findings.en_US
dc.description.abstractEl artículo es parte de los resultados preliminares de una investigación realizada con estudiantes de secundaria de Bogotá, Colombia, que trabaja la ética-estética como una propuesta alternativa desde la construcción de un pensamiento ambiental latinoamericano. En la primera parte se expone a qué hace referencia la ética-estética; en la segunda parte del artículo se explica el diseño metodológico realizado en la investigación; en la tercera, se profundiza en los valores ambientales que se pueden trabajar desde la ética-estética y cómo estos se perciben dentro de un foro ambiental desarrollado con la comunidad de aprendizaje; finalmente, se concluye con los hallazgos encontrados.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2709-3689
dc.relation.ispartofurn:issn:2523-2894
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceRevista Kawsaypacha: Sociedad y Medio Ambiente; Núm. 13 (2024)es_ES
dc.subjectAesthetic ethicsen_US
dc.subjectEnvironmental valuesen_US
dc.subjectEnvironmental cultureen_US
dc.subjectÉtica estéticaes_ES
dc.subjectValores ambientaleses_ES
dc.subjectCultura ambientales_ES
dc.titleTrazados curriculares desde una "ética-estética" para la formación de una cultura ambientales_ES
dc.title.alternativeCurriculum frameworks from an "Ethical-Aesthetic" perspective for the development of environmental cultureen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.07.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/kawsaypacha.202401.D004


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess