Show simple item record

dc.contributor.authorTavares Pitau, Joana
dc.contributor.authorGamboa, Maria José
dc.date.accessioned2024-04-19T15:15:25Z
dc.date.available2024-04-19T15:15:25Z
dc.date.created2024
dc.date.issued2024-04-15
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/28603/26344
dc.identifier.urihttps://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/199348
dc.description.abstractThis article reflects the learning process carried out within the framework of an environmental education and educational intervention project, using the Project Work Methodology (MTP), conducted in the context of preschool education in Portugal. Following a qualitative paradigm, the study aims to analyze how children develop skills through the MTP. The approach respected children’s individual needs, fostering critical and creative thinking. The educational intentions constructed during the intervention led to the promotion of different types of learning among the children. The recorded evidence reveals benefits in their holistic development, confirming the formative potential of the project methodology.en_US
dc.description.abstractO artigo, que se apresenta, espelha um percurso de aprendizagens realizadas no âmbito de um projeto de educação ambiental e de intervenção educativa, através da Metodologia de Trabalho por Projeto (MTP), realizado em contexto de educação pré-escolar, em Portugal. Seguindo um paradigma qualitativo, o estudo pretende analisar de que forma as crianças desenvolvem competências através da MTP. A abordagem explorada respeitou as necessidades individuais das crianças, o pensamento crítico e criativo, sendo que as intencionalidades educativas construídas no âmbito da intervenção, conduziram à promoção de diversas aprendizagens nas crianças. As evidências registadas revelam benefícios no seu desenvolvimento holístico, confirmando as potencialidades formativas da metodologia de projeto.pt_BR
dc.description.abstractEste artículo refleja el proceso de aprendizaje llevado a cabo en el marco de un proyecto de educación ambiental e intervención educativa, utilizando la Metodología de Trabajo por Proyectos (MTP), realizado en el contexto de la educación preescolar en Portugal. Siguiendo un enfoque cualitativo, el estudio tiene como objetivo analizar cómo los niños desarrollan habilidades a través de la MTP. El enfoque respetó las necesidades individuales de los niños, fomentando el pensamiento crítico y creativo. Las intenciones educativas construidas durante la intervención condujeron a la promoción de diferentes tipos de aprendizaje en los niños. La evidencia registrada revela beneficios en su desarrollo holístico, confirmando el potencial formativo de la metodología del proyecto.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isopor
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2304-4322
dc.relation.ispartofurn:issn:1019-9403
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceEducación; Vol. 33 Núm. 64 (2024)es_ES
dc.subjectChild agencyen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectEnvironmental educationen_US
dc.subjectPreschool educationen_US
dc.subjectProject Work Methodologyen_US
dc.subjectAgência da criançapt_BR
dc.subjectEducação ambientalpt_BR
dc.subjectEducação de infânciapt_BR
dc.subjectMetodologia de trabalho por projetopt_BR
dc.subjectAgencia infantiles_ES
dc.subjectEducación ambientales_ES
dc.subjectEducación preescolares_ES
dc.subjectMetodología de Trabajo por Proyectoses_ES
dc.titleDescubriendo la naturaleza para protegerla mejor - Un proyecto de aprendizaje por Metodología de Proyectoses_ES
dc.title.alternativeDiscovering Nature to Better Protect It - A Learning Project by Project Methodologyen_US
dc.title.alternativeAprender a proteger o planeta por Metodologia de Projetopt_BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/educacion.202401.A005


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess