Show simple item record

dc.contributor.authorQuintana Flores, Moisés Alejandro
dc.date.accessioned2024-04-09T17:38:13Z
dc.date.available2024-04-09T17:38:13Z
dc.date.issued2023-10-16
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/croma/article/view/27728/25787
dc.identifier.urihttps://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/199278
dc.description.abstractSusana Polac is recognized at the Faculty of Art and Design as the first graduate of the Curriculum for Artists implemented in 1940. However, little is known about her performance as a student at the Academy of Catholic Art. Nor her contribution as a teacher at the beginning of this institution. And even less his recognition by local critics as an emerging artist, with two individual exhibitions held in Lima, before his return to Europe in 1950. This research adds to the recent recognition of his figure as an artist who came to have significance in the renewal of religious art integrated into modern Spanish architecture in the second half of the 20th century. The frieze Glorification of Martyrdom, which she carved for the Church of San Pedro Martir, Theologate of the Dominican Monastery in Alcobendas, Madrid, allows us to establish a relationship between her training as a dancer and her sculptural work.en_US
dc.description.abstractSusana Polac es reconocida en la Facultad de Arte y Diseño de la PUCP, como la primera egresada del Plan de estudios para artistas implementado en 1940. Sin embargo, poco se conoce sobre su desempeño como estudiante de la Academia de Arte Católico. Tampoco se conoce su contribución como docente en los inicios de esta institución. Y menos aún su reconocimiento por la crítica local como artista emergente, con dos exposiciones individuales realizadas en Lima, antes de su regreso a Europa, en 1950. Este artículo se suma al reciente reconocimiento de su figura como artista, que llegó a tener trascendencia en la renovación del arte religioso integrado a la arquitectura moderna de España en la segunda mitad del siglo XX. El friso Glorificación del martirio, que talló para la Iglesia de San Pedro Mártir, teologado del monasterio dominico en Alcobendas, Madrid, permite establecer una relación entre su formación como danzante y su trabajo escultórico.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:3028-9475
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.6*
dc.sourceCROMA; Núm. 1 (2023)es_ES
dc.subjectSusana C. Polacen_US
dc.subjectAcademy of Catholic Arten_US
dc.subjectAdolfo Winternitzen_US
dc.subjectGraphic artsen_US
dc.subjectPainteren_US
dc.subjectSusana C. Polaces_ES
dc.subjectAcademia de Arte Católicoes_ES
dc.subjectAdolfo Winternitzes_ES
dc.subjectArtes gráficases_ES
dc.subjectPintoraes_ES
dc.titleSusana Polac. La búsqueda del camino interiores_ES
dc.title.alternativeSusana Polac: The search of the inner pathen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.04.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/croma.202301.009


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess