Show simple item record

dc.contributor.authorAntezana Barrios, Lorena
dc.date.accessioned2023-07-19T19:48:47Z
dc.date.accessioned2023-07-19T20:22:37Z
dc.date.available2023-07-19T19:48:47Z
dc.date.available2023-07-19T20:22:37Z
dc.date.issued2023-06-26
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/27100/25369
dc.identifier.urihttps://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/194716
dc.description.abstractBased on the narrative, televisual and hermeneutical analysis of three successful Chilean night-time soap operas of the police subgenre: Alguien te mira (2007), ¿Dónde está Elisa? (2009) and El laberinto de Alicia (2011) we wonder about the gender representations that these stories offer us. The results indicate that these soap operas are a hybrid product that combines classic melodrama with detective story. Unlike daytime and evening productions, the protagonists here are from the upper class, the story is fast-paced and dynamic, and plays with secrecy and suspense. However, in a gender reading we can see that, although women are initially presented as autonomous, independent and empowered, they finally end up fulfilling a classic role: that of mothers.en_US
dc.description.abstractA partir del análisis narrativo, televisual y hermenéutico de tres exitosas telenovelas nocturnas chilenas del subgénero policial: Alguien te mira (2007), ¿Dónde está Elisa? (2009) y El laberinto de Alicia (2011) nos preguntamos por las representaciones de género que nos ofrecen estos relatos. Los resultados nos indican que estas telenovelas son un producto híbrido que combina el melodrama clásico con el relato policial. A diferencia de las producciones diurnas y vespertinas, los protagonistas aquí son de la clase alta, el relato es ágil y dinámico, y juega con el secreto y el suspenso. Sin embargo, en una lectura de género podemos ver que, aunque las mujeres son presentadas inicialmente como autónomas, independientes y empoderadas, finalmente terminan cumpliendo un rol clásico: el de madres.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2413-5437
dc.relation.ispartofurn:issn:2305-7467
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.sourceConexión; Núm. 19 (2023): Ficción audiovisual en tiempos de múltiples pantallases_ES
dc.subjectTelevisionen_US
dc.subjecttelenovelaen_US
dc.subjectmelodramaen_US
dc.subjectnightlyen_US
dc.subjectpóliceen_US
dc.subjectChileen_US
dc.subjectTelevisiónes_ES
dc.subjecttelenovelaes_ES
dc.subjectmelodramaes_ES
dc.subjectnocturnases_ES
dc.subjectpoliciales_ES
dc.subjectChilees_ES
dc.titleDe amores y crímenes. Representaciones de clase y de género en las telenovelas policiales nocturnas chilenases_ES
dc.title.alternativeOf loves and crimes. Class and gender representations in Chilean nocturnal police telenovelasen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.09.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/conexion.202301.001


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record