Show simple item record

dc.contributor.authorSatico Ferraz, Adriana
dc.contributor.authorDa Silva Pereira, Carla Priscila
dc.contributor.authorAngeli dos Santos, Acácia Aparecida
dc.date.accessioned2022-10-27T22:48:37Z
dc.date.accessioned2023-05-11T21:51:44Z
dc.date.available2022-10-27T22:48:37Z
dc.date.available2023-05-11T21:51:44Z
dc.date.issued2022-01-03
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/24626/23378
dc.identifier.urihttps://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/193468
dc.description.abstractThis research’s main objective was to investigate the evidence of validity based on the relationship with other variables of the Learning Strategies Assessment Scale for Vocational Education. The sample study was 401 Brazilian students. Learning strategies were associated with achievement goals at a correlational and predictive level. The secondary objective was to analyze the differences in both constructs regarding age, pause in studies, and the number of modules taken. Older students differed from younger students in the absence of dysfunctional metacognitive strategies and cognitive strategies. We identified the performance-approach goal in the younger students and those who took an intermediate break from studies. We recommend further research on this topic.en_US
dc.description.abstractEl objetivo principal de esta investigación fue investigar la evidencia de validez de una escala que evalúa las estrategias de aprendizaje. Participaron 401 estudiantes brasileños de educación técnica vocacional. Las estrategias de aprendizaje se asociaron con los objetivos de logro - nivel correlacional y predictivo. El objetivo secundario fue analizar las diferencias en ambos constructos en cuanto a edad, pausa en los estudios y número de módulos cursados. Los estudiantes mayores se diferenciaron de los estudiantes más jóvenes en la ausencia de estrategias metacognitivas disfuncionales y estrategias cognitivas. La meta de aproximación al desempeño se identificó en los estudiantes más jóvenes y en los que tomaron un descanso intermedio de los estudios. Se recomienda realizar más investigaciones sobre este tema.es_ES
dc.description.abstractL’objectif principal de cette recherche était d’étudier les preuves de validité basées sur la relation avec d’autres variables de l’échelle d’évaluation des stratégies d’apprentissage pour l’enseignement professionnel. L’échantillon d’étude était de 401 étudiants brésiliens. Les stratégies d’apprentissage étaient associées aux objectifs de réalisation au niveau corrélationnel et prédictif. L’objectif secondaire était d’analyser les différences entre les deux construits concernant l’âge, la pause dans les études et le nombre de modules suivis. Les élèves plus âgés différaient des élèves plus jeunes en l’absence de stratégies métacognitives et cognitives dysfonctionnelles. Nous avons identifié l’objectif de l’approche performance chez les élèves plus jeunes et ceux qui ont pris une pause intermédiaire des études. Nous recommandons de poursuivre les recherches sur ce sujet.fr_CA
dc.description.abstractO principal objetivo desta pesquisa foi investigar a evidência de validade baseada na relação com outras variáveis da Escala de Avaliação de Estratégias de Aprendizagem para o Ensino Profissionalizante. Participaram do estudo 401 estudantes brasileiros. As estratégias de aprendizagem se associaram às metas de realização em nível correlacional e preditivo. O objetivo secundário foi analisar as diferenciações em ambos os construtos quanto à idade, pausa nos estudos e quantidade de módulos cursados. Os estudantes mais velhos se diferenciaram dos mais jovens na ausência de estratégias metacognitivas disfuncionais e nas estratégias cognitivas. A meta performance-aproximação foi identificada nos estudantes mais jovens e naqueles que fizeram uma pausa intermediária nos estudos. Recomenda-se a continuidade das investigações sobre essa temática.pt_BR
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isopor
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2223-3733
dc.relation.ispartofurn:issn:0254-9247
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.sourceRevista de Psicología; Vol. 40 Núm. 1 (2022)es_ES
dc.subjectStudy methodsen_US
dc.subjectAchievement goalsen_US
dc.subjectPsychoeducational assessmenten_US
dc.subjectMéthodes d’étudefr_CA
dc.subjectobjectifs de réalisationfr_CA
dc.subjectévaluation psychoéducativefr_CA
dc.subjectMétodos de estudopt_BR
dc.subjectMetas de realizaçãopt_BR
dc.subjectAvaliação psicoeducacionalpt_BR
dc.subjectMétodos de estudioes_ES
dc.subjectObjetivos de logroes_ES
dc.subjectEvaluación psicoeducativaes_ES
dc.titleRelaciones entre estrategias de aprendizaje y motivación en la Educación Técnica Vocacionales_ES
dc.title.alternativeRelationships between Learning and Motivation Strategies in Vocational Technical Educationen_US
dc.title.alternativeRelations entre les Stratégies d’apprentissage et de Motivation dans L’enseignement Technique Professionnelfr_CA
dc.title.alternativeRelações entre as estratégias de aprendizagem e motivação no Ensino Técnico Profissionalizantept_BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.01.00
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/psico.202201.016


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess