Show simple item record

dc.contributor.authorRodríguez G., José S.
dc.contributor.authorLeyva Zegarra, Janneth
dc.contributor.authorHopkins Barriga, Álvaro
dc.date.accessioned2023-02-13T15:11:08Z
dc.date.available2023-02-13T15:11:08Z
dc.date.issued2016-12
dc.identifier.issnurn:issn:2079-8474
dc.identifier.urihttps://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/189161
dc.description.abstractThe aim of the present study is to evaluate the effect of a teacher training program implemented by the Ministry of Education called Pedagogical Accompaniment on school performance and its main determinants. Using non-experimental impact evaluation techniques, measurements are made exploiting the test results of the Census Student Assessment of 2013. The results provide evidence of positive and statistically significant impacts. However, the size of these impacts is relatively moderate. Several hypotheses could explain the effect size. These are discussed in the paper. On the other hand, having a bachelor's degree instead of a pedagogical degree and multigrade experience favors significantly the positive results of the intervention.en_US
dc.description.abstractEl objetivo del trabajo es evaluar el efecto del programa de capacitación docente del Ministerio de Educación denominado Acompañamiento Pedagógico sobre el rendimiento escolar e identificar sus principales determinantes. Para dicho fin, se aplica técnicas no experimentales de evaluación de impacto, utilizando los resultados de las pruebas de la Evaluación Censal de Estudiantes del 2013. Los resultados brindan evidencia de impactos positivos y estadísticamente significativos de la intervención evaluada. Sin embargo, el tamaño de esos impactos es relativamente moderado. Varias hipótesis podrían explicar el tamaño del efecto. Estas son discutidas en el texto. Por otro lado, los siguientes factores destacan entre las variables que explican los resultados favorables de la intervención: grado o título de bachiller del acompañante vis a vis con el título pedagógico y que el acompañante cuente con experiencia multigrado.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Departamento de Economíaes_ES
dc.relation.ispartofseriesDocumento de Trabajo;426es_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Perú*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/*
dc.subjectPerúes_ES
dc.subjectCapacitación docentees_ES
dc.subjectEducación escolares_ES
dc.subjectAcompañamiento pedagógicoes_ES
dc.subjectPerues_ES
dc.subjectTeacher’s traininges_ES
dc.subjectOn the job traininges_ES
dc.subjectBasic educationes_ES
dc.titleEl efecto del programa acompañamiento pedagógico sobre los rendimientos de los estudiantes de escuelas públicas rurales del Perúes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/workingPaperes_ES
dc.type.otherDocumento de trabajo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.01es_ES
dc.publisher.countryPEes_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Perú
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Perú