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dc.contributor.authorMarco Arcalá, Luis Alberto
dc.date.accessioned2022-10-28T16:10:03Z
dc.date.accessioned2022-10-28T21:23:15Z
dc.date.available2022-10-28T16:10:03Z
dc.date.available2022-10-28T21:23:15Z
dc.date.issued2021-09-28
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/themis/article/view/25923/24429
dc.identifier.urihttps://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/187296
dc.description.abstractThe need of documentation is evident in all different aspects and activities inside of air carriage of passengers and goods, including, of course, the contracts for the provision of this kind of services. However, it is also true that the most relevant documentary instruments in these contracts not only have their own peculiar features, but are also immersed in a process of evolution marked by various phenomena.  In this article, the author analyzes the main documentary in the contracts of air carriage of passengers and goods, with special focus on its legal character, functions, composition, way of working, among others. In the same way, he addresses the phenomenon of documental digitization and the effects the COVID-19 pandemic on the different aspects of air carriage. Lastly, he formulates a critical assessment in concerning with the future prospects of this field.en_US
dc.description.abstractEs evidente la necesidad de documentación en todos los diferentes aspectos y actividades del transporte aéreo de personas y de mercancías, lo que, por supuesto, incluye los contratos que tienen por objeto la prestación de este tipo de servicios. Sin embargo, los principales títulos documentales presentes en estos contratos no solo cuentan con sus peculiares características, sino que además se hallan inmersos en un proceso de evolución marcado por diversos fenómenos.  En el presente artículo, el autor analiza los principales títulos documentales en los contratos de transporte aéreo de personas y de mercancías, haciendo especial énfasis en su naturaleza jurídica, funciones, estructura, funcionamiento, entre otros. De igual manera, aborda el fenómeno de la digitalización documental y los efectos de la pandemia del COVID-19 en los diferentes aspectos del transporte aéreo. Finalmente, formula una valoración crítica en relación con las perspectivas de futuro en este ámbito.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:1810-9934
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceTHEMIS Revista de Derecho; Núm. 80 (2021): Derecho, Políticas Públicas y Covid-19es_ES
dc.subjectAir and Space lawen_US
dc.subjectAir transporten_US
dc.subjectAir transport contracten_US
dc.subjectTransport documentsen_US
dc.subjectAir passenger rightsen_US
dc.subjectDerecho aeronáuticoes_ES
dc.subjectTransporte aéreoes_ES
dc.subjectContrato de transporte aéreoes_ES
dc.subjectDocumentos de transportees_ES
dc.subjectDerechos de los pasajeros aéreoses_ES
dc.titleLa documentación en el contrato de transporte aéreo de personas y de mercancíases_ES
dc.title.alternativeDocuments in contracts of air carriage of passengers and goodsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.05.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/themis.202102.015


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