Show simple item record

dc.contributor.authorChávez Palencia, Talía
dc.contributor.authorGonzález Reyes, Rodrigo
dc.date.accessioned2022-08-24T23:08:25Z
dc.date.available2022-08-24T23:08:25Z
dc.date.issued2021-12-11
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/24588/23333
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/24588/23344
dc.description.abstractThe aim of this exploratory study, ran in Guadalajara city, Mexico, is to identify, among public education teachers, about the migration process to non presential teaching modalities. The methodological goal was to provide a solid and instantaneous cut in the middle of the experience of these teachers to get the opportunity to compare, in the long term, the evolution of those perceptions.en_US
dc.description.abstractEste estudio exploratorio tiene como finalidad identificar las principales percepciones de docentes de educación pública básica en la ciudad de Guadalajara, México, en torno al proceso de migración a modalidades no presenciales durante el inicio de la pandemia por la COVID-19. La meta general tras el diseño del trabajo empírico fue crear un corte sincrónico sobre la presencia de estas percepciones para poder comparar, en estudios posteriores y a mediano plazo, las posibles oscilaciones en las percepciones entre los mismos docentes y, probablemente, entre otro tipo de actores.es_ES
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2413-5437
dc.relation.ispartofurn:issn:2305-7467
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceConexión; Núm. 16 (2021): Globalización y Comunicaciones en tiempos de pandemiaes_ES
dc.subjectNon presential modalitiesen_US
dc.subjectPerceptionsen_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectPublic educationen_US
dc.subjectBasic educationen_US
dc.subjectModalidades no presencialeses_ES
dc.subjectPercepcioneses_ES
dc.subjectDocenteses_ES
dc.subjectEducación públicaes_ES
dc.subjectEducación básicaes_ES
dc.subjectCOVID-19 (Enfermedad)es_ES
dc.titlePercepciones sobre el tránsito a modalidades de enseñanza no presenciales. Un estudio exploratorio entre docentes de educación pública básica en la ciudad de Guadalajara, Méxicoes_ES
dc.title.alternativePerceptions About Passing Through to a New Teaching Modality. An Exploratory Study Among Public Secondary School Teachers in Guadalajara, Mexicoen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.09.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/conexion.202102.003


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International