Show simple item record

dc.contributor.authorRebata Delgado, Sofía Magaly
dc.date.accessioned2022-08-24T23:08:25Z
dc.date.available2022-08-24T23:08:25Z
dc.date.issued2021-12-11
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/24587/23331
dc.identifier.urihttps://revistas.pucp.edu.pe/index.php/conexion/article/view/24587/23342
dc.description.abstractThe COVID-19 pandemic disrupted human coexistence and the alternative to social distancing has been to maintain communication links through technology. With this, gathering in Jorge Dubatti’s terms (2015), a substantial feature of the identity of theater, was affected, and the choice was made for techno-gathering through digital theater. The definition of digital theater and the relationship mediated by technology between scenic artists and audiences are under construction and sustainable management. To analyze the local experience, we have reviewed the situation of Peruvian theater before and during the pandemic and conducted semi-structured interviews with three-stage creators from Lima, who had seasons during the health crisis. Through the qualitative data collected, the strengths, weaknesses, and future scope of this format are identified.en_US
dc.description.abstractLa pandemia por la COVID-19 trastornó la convivencia entre humanos y la alternativa frente al distanciamiento social ha sido mantener los vínculos comunicacionales mediante la tecnología. Con ello, se afectó el convivio en términos de Jorge Dubatti (2015), un rasgo sustancial de la identidad del teatro, y se optó por el tecnovivio a través del teatro digital. La definición de teatro digital y la relación mediada por la tecnología entre los artistas escénicos y las audiencias se encuentran en construcción, así como su gestión sostenible. Con el objetivo de analizar la experiencia local, se ha revisado la situación del teatro peruano antes y durante la pandemia y se han realizado entrevistas semiestructuradas a tres creadores escénicos, quienes tuvieron temporadas en Lima en medio de la crisis sanitaria. A través de los datos cualitativos recogidos, se identifican las fortalezas, las debilidades y los alcances a futuro de este formato.es_ES
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2413-5437
dc.relation.ispartofurn:issn:2305-7467
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceConexión; Núm. 16 (2021): Globalización y Comunicaciones en tiempos de pandemiaes_ES
dc.subjectPeruvian theateren_US
dc.subjectDigital theateren_US
dc.subjectGatheringen_US
dc.subjectTechno-gatheringen_US
dc.subjectPandemicen_US
dc.subjectTeatro peruanoes_ES
dc.subjectTeatro digitales_ES
dc.subjectConvivioes_ES
dc.subjectTecnovivioes_ES
dc.subjectPandemiaes_ES
dc.subjectCOVID-19 (Enfermedad)es_ES
dc.titleLa experiencia del teatro digital durante la pandemia por la COVID-19 en Limaes_ES
dc.title.alternativeThe Digital Theater Experience During the COVID-19 Pandemic in Limaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.09.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/conexion.202102.002


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess