Show simple item record

dc.contributor.authorFlaquer Riutort, Juan
dc.date.accessioned2022-03-30T19:25:35Z
dc.date.available2022-03-30T19:25:35Z
dc.date.issued2021-11-21
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/themis/article/view/24868/23655
dc.description.abstractThe Internet increasingly radiates its essentialness in relationships, and in the different areas and activities of people. However, as we make a greater use of it, we expose our personal data to be stored and processed by third parties for commercial purposes. This is made possible by a tool that is present in most of the websites we browse on a daily basis: cookies.In this article, the author assesses the risks involved in the use of cookies for advertising purposes without an adequate legal framework. Furthermore, he analyzes the prevention and precautionary mechanisms to follow in order to ensure a balance that respects the rights of users.en_US
dc.description.abstractEl internet cada vez más irradia su esencialidad en las relaciones, y en los diferentes ámbitos y actividades de las personas. No obstante, a medida que hacemos un mayor uso de este, nos exponemos a que nuestros datos personales sean almacenados y tratados por terceros con fines comerciales. Ello es posible a través de una herramienta que está manifiesta en gran parte de los sitios web que navegamos diariamente: las cookies.En el presente artículo, el autor evalúa los riesgos que supone el empleo publicitario de las cookies sin un marco legal adecuado. Asimismo, analiza cuáles serían los mecanismos de prevención y cautela a seguir para garantizar un equilibrio que respete los derechos de los usuarios.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:1810-9934
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceTHEMIS Revista de Derecho; Núm. 79 (2021): Derecho y Tecnologíaes_ES
dc.subjectPublicidad comportamentales_ES
dc.subjectInternetes_ES
dc.subjectCookieses_ES
dc.subjectPrivacidades_ES
dc.subjectConsentimientoes_ES
dc.titleLa función publicitaria de las cookies: mecanismos de prevención y cautela en el Derecho Españoles_ES
dc.title.alternativeThe advertising function of cookies: prevention and precautionary mechanisms in Spanish Lawen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.05.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/themis.202101.007


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess