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Creación y destrucción de empleos en el sector manufacturero del Perú: 2002-2007
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2011)
Creation and destruction of jobs in Peru’s manufacturing sector: 2002-2007By way of a set of productive factors from a sample of manufacturing firms that created and destroyed jobs in Peru’s formal manufacturing sector for ...
Dani Rodrik y la economía del desarrollo
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2011)
El sistema terrateniente y los límites de la política monetaria española liberal en la primera mitad del siglo XIX
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2011)
The landlord system and the limits of liberal Spanish monetary policy in the first half of the 19th centuryThis paper aims to deepen the understanding of the transition from traditional to modern monetary systems and its ...
Libertad para competir en el mercado: recursos, procesos y resultados
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2011)
Freedom to compete in the market: resources, processes, and resultsHerein we analyze three concepts of market competition. Although the different aspects of freedom can be appreciated in each one of them, they make an ...
Financial Crisis, the International Monetary System and the Challenge of the Emerging Economies
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2011)
Although in the debate over the current financial crisis there is a general agreement on the role played by foreign capital inflows into the United States —that, together with financial deregulation, allowed for an excessive ...
Análisis de la aplicación del sistema tarifario multiusuario de saneamiento: el caso de la ciudad de Medellín – Colombia
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2011)
El artículo presenta un análisis de los efectos de la aplicación del sistema tarifario multiusuario de saneamiento en las unidades residenciales de estratos altos de la ciudad de Medellín. La metodología utilizada combina ...
Profundidad de alcance en un contexto de comercialización de las microfinanzas en el Perú
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2011)
Depth of outreach in the context of microfinance commercialization in PerúThis paper seeks to answer the question of what factors are conducive to depth of outreach, that is, attending to customers on lower incomes, on the ...