Show simple item record

dc.contributor.authorDel Mastro Puccio, Fernando
dc.date.issued2020-05-29
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/22116/21470
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechopucp/article/view/22116/22334
dc.description.abstractIn this paper we conduct a qualitative analysis of law students’ experiences with authorities when they were high school students. Through a psychoanalytical framework, we seek to understand the relational dynamics underlying those experiences and their possible impact in the construction of the law students’ «regulatory self», that is, in the way they live within regulatory systems. Then we explore the different manners in which that past could be present in the way law students live legal education and then their profession. Finally, we suggest diverse attitudes that law schools’ authorities, professors and students can develop in order to avoid authoritarian relational dynamics and to construct a «regulatory ethos» which can contribute to the growth of students’ «regulatory self».en_US
dc.description.abstractEn la presente investigación presentamos un análisis cualitativo de un conjunto de vivencias de estudiantes de derecho con figuras de autoridad durante su época escolar. Desde un marco centralmente psicoanalítico, buscamos comprender las dinámicas relacionales que subyacen a dichas vivencias y su posible impacto en el «ser regulatorio» de los estudiantes, es decir, en su modo particular de vivir dentro de sistemas regulatorios. En ese contexto, exploramos diferentes maneras en que dicho pasado puede estar presente en los modos en que los estudiantes viven la carrera y luego su profesión. A partir de estas reflexiones, planteamos un conjunto de actitudes que pueden seguir estudiantes, autoridades y docentes de derecho para salir de dinámicas relacionales autoritarias y construir un «ethos regulatorio» que pueda ser vehículo para la maduración del ser regulatorio de los estudiantes.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/epub+zip
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2305-2546
dc.relation.ispartofurn:issn:0251-3420
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceDerecho PUCP; Núm. 84 (2020): Derechos Humanoses_ES
dc.subjectEnseñanza del derechoes_ES
dc.subjectEducación legales_ES
dc.subjectSer regulatorioes_ES
dc.subjectEthos regulatorioes_ES
dc.subjectDinámica relacionales_ES
dc.subjectRegulaciónes_ES
dc.subjectFormación por competenciases_ES
dc.subjectPsicoanálisises_ES
dc.subjectÉticaes_ES
dc.subjectCurrículo ocultoes_ES
dc.titleLa enseñanza del derecho frente al pasado de sus estudianteses_ES
dc.title.alternativeLaw students’ past and its relevance for legal educationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.05.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/derechopucp.202001.013


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International