Show simple item record

dc.contributor.authorFarri, Francesco
dc.date.accessioned2020-12-17T18:21:36Z
dc.date.available2020-12-17T18:21:36Z
dc.date.issued2019-08-31
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/themis/article/view/22616/21780
dc.description.abstractThe international economic field of nations has undergone accelerated changes from the end of the 20th century to the present day. The economic isolationism characteristic of centuries before ours has been left in the past. International institutions take a key role in making international tax decisions, as well as at the national level. In the first instance, the author reviews and questions the democratic foundations on which the taxation of international organizations towards States is established in times of the digital economy. Furthermore, the article analyzes the concepts of legitimacy and soft law, as well as the principles of consent to the imposition and saving clause. In a second instance, the phenomena of tax avoidance and evasion inevitably produced by the differences between the various taxation systems and, consequently, the centrality of the state against the personal tax as the best redistributive policy model is examined.en_US
dc.description.abstractEl ámbito económico internacional de las naciones ha sufrido cambios acelerados desde el final del siglo XX hasta nuestros días. El aislacionismo económico característico de siglos anteriores al nuestro ha quedado en el pasado y, así, las instituciones internacionales adquieren protagonismo en lo que respecta a la toma de decisiones fiscales con repercusiones a nivel local. En un primer momento, el autor revisa y cuestiona los fundamentos democráticos sobre los que se sostiene la imposición fiscal de los organismos internacionales hacia los Estados nacionales en tiempos de la economía digital. El artículo revisa, asimismo, los conceptos de legitimidad y soft law, así como los principios de consenso a la imposición y reserva de ley. En un segundo momento, se examina el fenómeno de la elusión y evasión fiscal inevitablemente producido por las diferencias entre los varios sistemas fiscales y, consecuentemente, la centralidad estatal frente al impuesto personal como el mejor modelo de función redistributiva.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:1810-9934
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceTHEMIS Revista de Derecho; Núm. 76 (2019): Derecho Tributarioes_ES
dc.subjectFiscalidad globales_ES
dc.subjectLegitimidades_ES
dc.subjectRepresentaciónes_ES
dc.subjectConsensoes_ES
dc.subjectElusiónes_ES
dc.subjectRedistribuciónes_ES
dc.titleEl consenso a la imposición en la fiscalidad globales_ES
dc.title.alternativeThe consent to the imposition in global taxationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.05.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/themis.201902.001


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International