Show simple item record

dc.contributor.authorMedina Flores, Juan Carlos
dc.date.accessioned2019-11-07T13:27:27Z
dc.date.available2019-11-07T13:27:27Z
dc.date.issued2019-10-16
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/iusetveritas/article/view/21273/20963
dc.description.abstractWithin the main contracting mechanisms used by the Special Project in charge of the organization and development of the X VIII Pan American Games and VI Parapan American Games of 2019 for the acquisition of complex and sophisticated goods, services and infrastructure, considering the lack of national experience in mega sport events, we can find Government-to-Government Agreements and New Engineering Contracts.Considering the results of these contracting mechanisms, there are many public entities evaluating the possibility to use them to carry out their own projects. However, it is not unusual for these entities to not fully understand the scope and nature of said mechanisms.Therefore, this paper explains the main characteristics of these two contractual figures, as well as the experience of their use in the Pan American Games, in order to appoint some considerations that public entities must take into account before deciding to use them.en_US
dc.description.abstractEntre los principales mecanismos de contratación empleados por el Proyecto Especial a cargo de la preparación y desarrollo de los Juegos Panamericanos del 2019 para abastecerse de bienes, servicios y obras complejos de manera oportuna y eficiente, considerando la falta de experiencia nacional en las contrataciones necesarias para mega eventos deportivos, se encuentran el Acuerdo de Gobierno a Gobierno y el empleo de los contratos NEC 3 - Opción F. En vista de los resultados que viene obteniendo el Proyecto Especial con el empleo de estas figuras, no son pocas las entidades que se encuentran explorando la posibilidad de utilizarlas para llevar a cabo sus propios proyectos; aunque muchas veces sin terminar de comprender el alcance y naturaleza de estos mecanismos. Por ello, en el presente artículo se desarrollan las principales características de estas dos herramientas de contratación, así como la experiencia de su empleo en los Juegos Panamericanos, a fin de concluir en algunas consideraciones que deben tomar en cuenta las entidades antes de replicar dicho esquema.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:1995-2929
dc.relation.ispartofurn:issn:2411-8834
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceIUS ET VERITAS; Núm. 58 (2019)es_ES
dc.subjectNuevos Contratos de Ingenieríaes_ES
dc.subjectAcuerdo de Gobierno a Gobiernoes_ES
dc.subjectG2Ges_ES
dc.subjectContratación públicaes_ES
dc.subjectProyectos de infraestructuraes_ES
dc.subjectContratos de diseño y construcciónes_ES
dc.titleEl Acuerdo de Gobierno a Gobierno y los Contratos NEC: ¿Soluciones a las deficiencias de la normativa de contrataciones del Estado que puedan ser replicadas por todas las entidades?es_ES
dc.title.alternativeGovernment to Government Agreements and New Engineering Contracts: Are They Solutions to Normative Deficiencies in State Contracting that could be Replicated by all Entities?en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.05.00
dc.publisher.countryPE


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess